شناسهٔ خبر: 67354268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعمیق شکاف میان مقامات صهیونیستی بر سر «فساد» و «بی‌کفایتی» نتانیاهو

رئیس حزب «کار» رژیم صهیونیستی با اشاره به هشدار کمیته تحقیق درباره خرید زیردریایی از آلمان به نخست وزیر این رژیم، اعلام کرد که هشدار این کمیته دلیل دیگری بر عدم کفایت نتانیاهو برای مدیریت امور است.

صاحب‌خبر -

«یائیر گولان» در این باره گفت: کسی که به طور نظام‌مند به امنیت اسرائیل آسیب رسانده است، سزاوار آن نیست که نخست وزیر باشد.

گولان افزود: نتانیاهو نمی‌خواهد با پذیرش مسئولیت، از قدرت کناره گیری کند؛ به همین دلیل باید اعتراضات مدنی مان را تشدید کنیم.

خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد یک کمیسیون در سرزمین‌های اشغالی که به تخلفات مشکوک در خرید زیردریایی و قایق موشک‌انداز از آلمان رسیدگی می‌کند با هشدار به بنیامین نتانیاهو، اعلام کرد که بر اساس شواهد جمع‌آوری‌شده تاکنون، در نهایت می‌تواند مشخص کند که او از موقعیت نخست‌وزیری خود بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ برای روشن کردن خرید‌ها خارج از سازوکار قانونی سوءاستفاده کرده است.

این هیات در تصمیم کتبی خود که امروز علنی شد، گفت: با این کار او (نتانیاهو) امنیت اسرائیل را به خطر انداخته و به روابط خارجی و منافع اقتصادی آن آسیب رسانده است.

روزنامه عبری هاآرتص در این باره نوشت: پرونده خرید زیردریایی در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ بین اسرائیل و شرکت کشتی سازی نظامی «تیسن کروپ مارین» سیستم آلمان منعقد شد. اسرائیل در قرارداد اول سه زیر دریایی به قیمت ۱.۵ میلیارد یورو خرید و در قرارداد دوم، کشتی‌های موشک انداز با هدف دفاع از سکو‌های گاز در دریای مدیترانه به قیمت ۴۳۰ میلیون یورو خریداری کرد که در آن تخلفاتی صورت گرفته است.

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کردند که کمیته تحقیق درباره پرونده زیردریایی ها، دیروز یکشنبه به پنج تن از مقامات فعلی و سابق این رژیم که ممکن است تحقیقات آنها را هدف گرفته باشد، هشدار داده است.

این رسانه ها، افراد متضرر از تحقیقات را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، موشه یعلون وزیر جنگ پیشین، یوسی کوهن رئیس سابق موساد، رام راتبرگ فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم اسرائیل و اونیر سمحونی کارمند سابق شورای امنیت این رژیم معرفی کردند.

براساس گزارش این رسانه، کمیته مذکور نتانیاهو را متهم به زیان رساندن به امنیت رژیم اسرائیل و توقف ریشه‌ای و هدفمند سازوکار معمول امور و همچنین آسیب رساندن به روابط خارجی و منافع اقتصادی این رژیم متهم کرده است.

نظر شما