شناسهٔ خبر: 67354113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آستان مقدس ۱۳ امامزاده آذربایجان غربی میزبان جشن غدیرخم شد

ارومیه - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ۱۳ امامزاده و بقاع متبرکه در ۶ شهرستان استان برای عید غدیرخم آماده سازی شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ها شامل جشن مردمی با عنوان (مهمان بزرگ غدیر ) در محل خیابان شهید سلیمانی ارومیه به مدت ۲ روز، برگزاری مراسم شب و روز عید غدیر خم در امامزاده غریب حسن، سخنرانی ،مولود خوانی، تجلیل از سادات درآرامگاه، تجلیل از سادات ، سخنرانی مولود خوانی در امامزادگان محمد و ابراهیم، تجلیل از سادات و برگزاری مراسم شب و روز عید و سخنرانی در امامزاده سراج الدین (ع) وتجلیل از سادات و برگزاری مراسم شب و روز عید در امام زاده سید بهلول (ع) خوی است.

وی ادامه داد: همچنین تجلیل از سادات و برگزاری مراسم شب و روز عید در بقعه شیخ نوایی خوی، تجلیل از سادات و مراسم شب و روز عید در امامزاده میرهادی، مولود خوانی در امامزاده اسحاق سلماس، مولودی خوانی و تجلیل از سادات و مراسم شب و روز عید خدیر خم در امامزاده سید محمد،مولود خوانی و سخنرانی ،تجلیل از سادات، مراسم شب و روز عید غدیر درتکیه حضرت ابوالفضل (ع) چایپاره، سخنرانی و مولود خوانی در بقعه اولیای الله نظام آباد نقده نیز از دیگر برنامه های جشن غدیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزاری مراسم شب و روز عید غدیر خم در زیارتگاه حضرت عباس (ع) میاندواب، سخنرانی،مولود خوانی، تجلیل از سادات، برگزاری مراسم شب و روز عید غدیر خم در امامزاده تاج الدین علی از برنامه های جشن غدیرخم عنوان کرد.

به گزارش ایرنا،واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد.

حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

نظر شما