شناسهٔ خبر: 67353940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برنامه ریزی برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودروهای تجاری در کش... -

اقتصاد ایران: عصر خودرو- معاون وزیر و سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودروهای تجاری در کشور خبرداد و گفت: علت این حجم از افزایش، ثبت سفارش‌هایی است که برای خودروهای تجاری در سامانه وزارت صمت صورت‌گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، احمد آقایی در حاشیه بازدید معاون وزیر از خطوط تولید خودروهای تجاری این گروه صنعتی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، امسال یک میلیون و 700 هزار انواع خودرو اعم از سواری، وانت، تجاری و سایر در کشور تولید می شود.

وی افزود: در این ارقام برای تولید خودروها از نوع وانت نیز 28 درصد افزایش تولید پیش‌بینی شده است.

وی درباره موضوع واردات و ضرورت آن تاکید کرد: اعتقاد دارم در کشور نیازی به واردات خودروهای تجاری از قبیل، ون، کامیون، کامیونت، کشنده و اتوبوس نداریم اما به دلیل برخی روندهایی که باید صورت گیرد و به‌موقع انجام نمی‌پذیرد مانند ثبت سفارش به‌موقع، تأمین منابع مالی و سایر دلایل، خودروهای موردنظر در زمان مقرر که مورد نیاز است تأمین نمی‌شود و عده‌ای نیازها و فشارها را بر واردات می‌آورند و راهکار را در آن جستجو می‌کنند که امیدواریم با سامانه‌ای که سازمان صمت راه‌اندازی کرده این کمبودها و نواقصات رفع شود.

وی با اشاره به سامانه‌ای که برای شفافیت وضعیت کل تولید و صنعت کشور راه‌اندازی شده است، گفت: امسال دستورالعمل بر اساس این سامانه و با ثبت سفارش و در فرایندی برای تخصیص ارز صورت می‌گیرد و این فرایند نیز جهت شفافیت وضعیت کل تولید صنعت برنامه‌ریزی شده تا بر مبنای آن بتوان به جامعه آماری قابل‌استناد رسید.

آقایی ادامه داد: در این صورت می توان عنوان کرد که در کشور و در چه بخش‌هایی چه تولیداتی خواهیم داشت و برای این حجم از تولید چه میزان ارز نیازمندیم که به‌تبع آن می‌توان کمبودها و نواقصات را رفع و به برنامه‌های پیش‌بینی شده جامعه عمل پوشاند.

این مقام مسئول در حوزه صنعت با اذعان به اینکه این سامانه به طور حتم معایب و نواقصاتی از جمله آنچه برای خودروسازان دیزلی تراکتورسازی پیش‌آمده به دلیل نوپا بودن آن خواهد داشت، تأکید کرد: این خطاها و نواقصات بررسی و برای تسهیل امر تولید رفع خواهد شد.

به گفته وی تاکنون پنج هزار واحد صنعتی برنامه‌های تولید خود را در این سامانه ثبت سفارش کرده‌اند.

دانلود با کیفیت

برچسب‌ها:

نظر شما