شناسهٔ خبر: 67353915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجلاسیه ۳۹۰ شهید شهرستان گچساران

در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، نخستین اجلاسیه شهدای شهرستان گچساران در شهر دوگنبدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اجلاسیه ۳۹۰ شهید شهرستان گچساران
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ۳۹۰ شهید از شهرستان ولایت مدار گچساران تقدیم نظام اسلامی‌شده است، شهدایی که از جان خود گذشتند تا یک وجب از خاکمان را به بیگانه ندهیم.
سردار تنگسیری افزود: افتخار می‌کنم که کوچک‌ترین سرباز این ملت قهرمان هستم، مردمانی که بیش از ۴۵ سال است مقابل استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت می‌کنند و شهدا امنیت را در کشورمان استوار و مستقر کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهرستان گچساران دارای مردمی بافرهنگ، شجاع، دلیر و باتدبیر بوده و هست و رزمندگان این شهرستان در دوران دفاع مقدس جان‌فشانی‌ها و حماسه‌ها خلق کردند، به‌عنوان نمونه عملیات شناسایی والفجر هشت را قبل از عملیات انجام دادند، وقتی چاه‌های نفتی جنوب کشور توسط رژیم بعثی بمباران شد تنها مسیر صادرات نفت از گچساران بود و با این مهم ما توانستیم دفاع مقدس را ادامه دهیم و حقیقتاً بنده شجاعت رزمندگان گچساران را دوران دفاع مقدس فراموش نمی‌کنم.
سردار تنگسیری با بیان اینکه۲۳۰ هزار نفر از فرزندان ایران اسلامی جانشان را در جنگ تحمیلی فدای اسلام و انقلاب کردند ادامه داد: و الله ما باید پاسخگوی شهدا باشیم، کسانی که امروز رگ گردن برای مردم کلفت می‌کنند ببینید کجای تهران زندگی می‌کنند لذا باید هوشیار باشیم و فریب نخوریم.
سردار تنگسیری گفت: هر بار که شهدا افتخارآفرینی می‌کنند این‌گونه افراد کار‌ها را خراب می‌کنند و معتقدند که باید کارشناس و مدیر از خارج از کشور بیاوریم درحالی‌که جوانان این سرزمین در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، صنعتی، فرهنگی، نانو، تکنولوژی، هوافضا، دفاعی و ... حرف‌ها برای گفتن دارند، بنابراین خون‌های زیادی برای صیانت از این مملکت بر زمین ریخته شده است و باید هوشیار باشیم.
این فرمانده نظامی ادامه داد: از سردار مهدی درخشان فرزند این استان یاد می‌کنیم که بخش موشکی نیروی دریای سپاه را راه‌اندازی کردند.
دریادار تنگسیری اظهار کرد: از شهدا درس گرفتیم که هیچ‌گاه مقابل آمریکایی‌ها عقب‌نشینی نکنیم و کم هم نیاوریم بنابراین وقتی شهدای این استان در پدخندق (دفاع مقدس) جانانه دفاع می‌کردند امروز هم باید هم پاسخگو باشیم.

نظر شما