شناسهٔ خبر: 67353862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وقوع ۸۴ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از وقوع ۸۴ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها، اراضی ملی و کشاورزی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، مهدی پازوکی، ظهر امروز، در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان در فرمانداری پلدختر، گفت: 84فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان رخ داده‌ و هزار و650 هکتار دچار خسارت شده‌است.

وی با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حریق‌های احتمالی در لرستان اضافه شود، افزود: حریق‌های سال‌های گذشته معمولاً در فصول گرم سال رخ می‌داد و انتظار وقوع آتش‌سوزی با این حجم و گستردگی را در این موقع از سال نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه بخشی از حریق‌ جنگل‌های این استان بر اثر سهل‌انگاری و عمدی است، عنوان کرد: هزار و 660هکتار از اراضی ملی و جنگلی این استان در این آتش‌سوزی‌ها دچار خسارت شده‌است.

وی با اشاره  به وقوع 84حریق در جنگل‌ها، اراضی ملی و کشاورزی لرستان بیان کرد: 17مورد از حریق‌های این استان در مزارع و پس‌چرهای کشاورزی و67مورد در مر اتع و جنگل‌ها بود.

پازوکی با اعلام اینکه از شروع حریق‌ها  در لرستان با هماهنگی و پیگیری استاندار یک دستگاه بالگرد در این استان مستقر شد، اذعان کرد: 48 سورتی پرواز از ابتدای امسال برای انتقال نیروها و امکانات انجام شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره گستردگی و حجم حریق جنگل‌های پلدختر، خاطرنشان کرد: ما درخواست بالگرد دوم را انجام دادیم و از زحمات سازمان هوافضای سپاه برای مهار این آتش‌سوزی قدردانی می‌کنیم.

پازوکی با انتقاد شدید از برخی انتقادات غیرمنصفانه، ادامه داد: تعدادی با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و سبب دلسردی نیروهای زحمت‌کش و تشویش اذهان عمومی مردم می‌شوند. 

وی بیان کرد: آتش‌سوزی ممکن است به دلایل طبیعی و انسانی رخ دهد و در هر جای دنیا مانند برخی کشورهای توسعه‌یافته شاهد این حوادث هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه گرمای 50درجه‌ای هوا اطفای حریق جنگل‌های پلدختر را سخت و زمان‌بر کرد، تصریح کرد: نادیده‌گرفتن زحمت امدادگران و نیروها در این دمای بالا بی‌انصافی است.

پازوکی خطاب به کسانی که با بی‌انصافی سخن می‌گویند، عنوان کرد: این افراد اگر دغدغه آتش‌سوزی جنگل‌ها را دارند به میدان بیایند نه اینکه فقط نظاره‌گر باشند و انتقاد کنند.

وی بیان کرد: ما در ایام گذشته مورد هجمه برخی رسانه‌نماها و خبرنگارنماها برای حریق جنگل‌های لرستان قرار گرفتیم، اما ما نقد منصفانه را کاملاً می‌پذیریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تقدیر از زحمات مردم و دستگاه‌هایی که در اطفای حریق‌های اخیر همکاری کردند، بیان کرد: ما باید پای‌کار باشیم و از منابع خدادادی حفاظت کنیم.

پازوکی با بیان اینکه لرستان جزو استان‌های پرحادثه کشور است، خاطرنشان کرد: این استان جزو سه استان حادثه‌خیز کشور است و انتظار داریم مسئولان توجه ویژه‌ای به لرستان داشته باشند.

وی اشاره کرد: 17حادثه غیرمترقبه مانند زلزله، سیل، آتش‌سوزی، رانش، ریزگرد، فرونشست، گرما و خشک‌سالی در لرستان رخ می‌دهد و نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد تا این استان بتواند از این حوادث عبور کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اذعان کرد: ما در زمستان‌ها نگران سیل، مسدودشدن محورهای ارتباطی و در تابستان نگران آتش‌سوزی، خشک‌سالی و ریزگرد هستیم.

پازوکی ادامه داد: از سوی استاندار لرستان مجوزی صادر شده‌است تا اعتباری از محل اعتبارات دهیاری‌ها برای خرید تجهیزات و دستگاه دمنده در مواقع بحرانی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما