شناسهٔ خبر: 67353688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندارخوزستان: گرما برای نیروگاه‌های برق مشکل‌ساز شده است/ مردم در مصرف مدیریت کنند

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با تاکید بر صرفه جویی حداکثری مردم استان نسبت به مصرف آب و برق گفت: اخیر به دلیل گرمای زیاد در استان سه نیروگاه رامین، آبادان و زرگان با مشکل روبرو شدند که پس از رفع مشکلات، مجدد به مدار تولید برگشتند.

صاحب‌خبر -

علی اکبر حسینی محراب دوشنبه در نشست مدیریت مصرف بهینه آب و برق که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به گرمایی که امسال داشتیم به ویژه در خرداد، با فرمانداران و مسئولین آب و برق استان نشستی برگزار شد تا مشکلات شهر و روستاهای استان بررسی و رفع شود.

وی ادامه داد: به دلیل گرمای زیاد دراستان حدود سه نیروگاه رامین، آبادان و زرگان را از دست دادیم که پس از رفع مشکل مجدد به مدار تولید برگشتند، امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده شاهد کمبود آب و برق در استان نباشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ماینرها اسیب جدی به شبکه برق استان وارد می‌کنند و هر ماینر معادل ۲ کولر گازی برق مصرف می‌کند افزود: بخشی از مشکلات کمبود برق در استان به دلیل استفاده برخی از روستائیان از پمپ‌های غیر مجاز کشاورزی است.

حسینی محراب ادامه داد: در جامعه عده‌ای سودجو وجود دارند که باعث خرابی و ضعیف شدن شبکه برق می‌شوند که این اشخاص باید شناسایی و به شدت با آنها برخورد کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دراین نشست با بیان اینکه نصب ۲ خط شبکه برق در شهر صیدون درحال انجام است اظهار کرد: اگر این اتفاق رخ دهد برق این منطقه پایدار خواهد شد.

علی خدری افزود: با اقداماتی که در شهرستان باغملک درحال انجام است هیچگونه مشکلی برای تامین برق در روز انتخابات نخواهیم داشت.

خدری افزود: بیش از ۷۰ دستگاه ترانسفورماتور در شهرستان شادگان نصب شد که با نصب این دستگاه ها مشکل ضعف شبکه برق این منطقه برطرف شد.

وی با بیان اینکه تیراندازی به سمت ترانس‌ها باعث می‌شود تا بخشی از شبکه این منطقه از مدار خارج شود ادامه داد: از دیگر مشکلات شبکه برق در روستاهای شادگان استفاده از پمپ‌های غیرمجاز کشاورزی دراین منطقه است که باعث کاهش ولتاژ می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه درحال حاضر یک‌هزار دستگاه ترانسفورماتور در انبارهای استان موجود است اظهار کرد: این شرکت هیچگونه کمبودی برای تامین تجهیزات و نیز ترانس برق جهت پایداری شبکه ندارد که در صورت نیاز تیم‌های عملیاتی این شرکت آمادگی کامل برای نصب و بهینه سازی شبکه را دارند.

نظر شما