شناسهٔ خبر: 67353028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیشابور، رتبه اول تولید شیر در خراسان رضوی

شهرستان نیشابور با تولید سالیانه حدود ۲۳۰ هزار تن شیر، رتبه اول خراسان رضوی را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -
نیشابور، رتبه اول تولید شیر در خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور گفت: میزان تولید شیر در نیشابور از ۱۳ استان کشور بیشتر و بالاتر است و این مهم به علت فعالیت شرکت تعاونی‌هایی است که زنجیره تولید شیر خام را در این شهرستان کامل کرده‌اند.
 
علی مبارکی یکی از دلایل اصلی موفقیت بخش دام در این شهرستان را توانمندی‌های تشکل‌ها در این بخش عنوان کرد و افزود: این تشکل‌ها توانسته‌اند از بخش تولید دام در شهرستان نیشابور به خوبی حمایت کنند.
 
وی درباره تعداد دام سبک و سنگین شهرستان نیشابور هم گفت: پارسال در شهرستان نیشابور، ۶۱ هزار و ۶۱ راس دام سنگین و ۵۷۰ هزار راس دام سبک پرورش یافته که این امر باعث شده نیشابور رتبه دوم تولید گوشت قرمز را در خراسان رضوی با تولید سالیانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت به خود اختصاس دهد.
 
این مسئول کسب رتبه سوم باغات آلو و گیلاس (باغات هسته دار)، رتبه سوم کارخانجات خوراک دام، رتبه سوم صنایع لبنی، رتبه چهارم در تولید سبزی و صیفی و رتبه اول در کشت محصولات علوفه‌ای در خراسان رضوی را از دیگر موفقیت‌های نیشابور در بخش کشاورزی برشمرد.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه در بخش طیور گوشتی، در سال‌های گذشته سرمایه گذاری مناسبی در نیشابور انجام نشده است، افزود: پارسال سه میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این شهرستان انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش بیش از ۳۰ درصدی داشته و این امر باعث شده نیشابور جزو شهرستان‌های وارد کننده گوشت مرغ در خراسان رضوی به شمار رود.
 
مبارکی یادآور شد: پارسال دو اقدام بزرگ برای توسعه واحد‌های گوشتی در نیشابور انجام شده و دو واحد بزرگ یک میلیون قطعه‌ای گوشت مرغ در نیشابور توسط بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است.
 
او اعلام کرد: اکنون ۶۳ واحد تولید مرغ با ظرفیت یک میلیون و ۵۷ هزار قطعه در هر دوره در شهرستان نیشابور فعالیت می‌کند که با اضافه شدن این دو واحد بزرگ یک میلیون قطعه‌ای به چرخه تولید، این شهرستان جزو رتبه‌های اول یا دوم تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی است و نیاز نیشابور از واردات گوشت مرغ مرتفع خواهد شد.

نظر شما