شناسهٔ خبر: 67352829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز همدانی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: در دوازدهمین سال اجرای طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در قالب طرح دادرس قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، شهرام بخشی عصر امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین المپیاد استانی آماده، (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمری) با رقابت ۱۸ تیم دختران و پسران در استان همدان برگزار شد.

وی افزود: در دوازدهمین سال اجرای طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در قالب طرح دادرس قرار گرفته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: طرح دادرس، در دوازدهمین سال متوالی با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان توانسته است قدم بزرگی در آموزش مهارت‌های امدادی به دانش آموزان بردارد و سالانه بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در قالب تیم‌هایی از مدارس متوسطه اول از مرحله آموزشگاهی تا استانی و کشوری با هم به رقابت می‌پردازند.

بخشی اضافه کرد: در رابطه با نحوه اجرای طرح دادرس، دانش آموزان در این طرح، آموزش‌ها را به صورت ۱۶ ساعته و در ۸ سرفصل تئوری و عملی اعم از اطفا حریق، احیای قلبی – ریوی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، اسکان، پناه‌گیری و خروج اضطراری و آتل‌بندی که توسط مربیان اعزامی از هلال احمر ارائه می‌شود، فرا می‌گیرند و در تیم‌های ۱۴ نفره سازماندهی می‌شوند که در نهایت یک تیم در هر مدرسه انتخاب و سپس برای رقابت با تیم‌های دیگر در المپیاد آماده مرحله شهرستانی اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تبیین اهداف طرح ملی دادرس، خود امدادی و دگر امدادی از ویژگی‌های مهم این طرح است و آموزش طرح دادرس در مدارس موجب افزایش روحیه امدادی و کاهش خطر پذیری می‌شود که جمعیت هلال احمر با همکاری تنگاتنگ با آموزش و پرورش استان در این راستا خالصانه می‌کوشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: اجرای طرح‌های مشترک هلال احمر از جمله طرح ماهر (مهارت‌آموز هلال احمر) در دوره دوم ابتدایی و طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس متوسطه، بیمه‌ای برای دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند، می‌باشد و این آموزش‌ها موجب ساختن جامعه‌ای تاب آور و ایمن و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان بر مبنای برنامه‌ی عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد شد.

بخشی ادامه داد: با تاکید بر این که دانش آموزانی که در طرح دادرس آموزش می‌بینند، امدادگران مستقر در مدارس و خانه‌ها هستند، دانش آموزان، بخش مهمی از جامعه هستند و آموزش به آن‌ها موجب تسری آموزش به تمام جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: کسب مقام اول تیم دادرس شهرستان اسدآباد، مقام دوم شهرستان نهاوند و مقام سوم شهرستان ملایر در بخش پسران و کسب مقام اول تیم دادرس شهرستان اسدآباد، مقام دوم شهرستان ملایر و مقام سوم شهرستان تویسرکان در بخش دختران بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: جوایز بخش بشر دوستی نیز در قسمت پسران به شهرستان بهار و در قسمت دختران به ناحیه ۲ همدان رسید.

بخشی افزود: دانش آموزان، مربیان و سرپرستان تیم‌های اول در هر بخش باید خود را برای رقابت در مرحله کشوری که تیرماه سال جاری برگزار می‌شود آماده کنند.

نظر شما