شناسهٔ خبر: 67351958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیل افزایش مشارکت اقتصادی مردم در بسته حمایتی «یادگار خادم‌الرضا»

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بسته حمایتی برای فعالان حوزه تولید و تجارت با عنوان بسته «یادگار خادم‌الرضا» در روز ملی صنعت و معدن رونمایی می‌شود که تسهیل گری برای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد بخشی از این بسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشاد مقیمی در نشست خبری روز ملی صنعت و معدن افزود: در این بسته حمایتی به ۱۰۰ محور و موضوع در عرصه تولید پرداخته ایم و بنا بود بعد از نهایی شدن توسط رئییس جمهور، در روز صنعت و معدن امسال رونمایی شود، اما با شهادت رئیس‌جمهوری تصمیم گرفته‌شده که بسته یاد شده به عنوان «بسته خادم‌الرضا» رونمایی شود.

وی با بیان اینکه این بسته برای حمایت از واحد‌ها و فعالان تولید و تجارت در کشور است اضافه کرد: شاید این بسته همه چالش‌های مورد درخواست فعالان اقتصادی را در کوتاه‌مدت مرتفع نکند، اما قطعاً بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را رفع خواهد کرد.

معاون وزیر صمت گفت: هدف این بسته حمایتی، تسهیل‌گری است، بطور مثال در بخشی از این بسته باید زمینه مشارکت مردم را برای حوزه فعالیت‌های تولیدی در فضای کسب‌وکار فراهم کنیم و بخشی هم بحث تسهیل‌گری برای فعالان تولید و تجارت در فضای اقتصادی است.

مقیمی با اشاره به دهم تیر روز ملی صنعت و معدن افزود: ۲۸ سال است که مراسم روز ملی صنعت و معدن از یکم تا دهم تیرماه برگزار می‌شود، در این روز دستاورد‌ها و چالش‌های حوزه تولید را از زبان فعالان این حوزه می‌شنویم و واحد‌های برتر تولیدی را براساس شاخص‌ها و رویه‌های موجود انتخاب می‌کنیم.

وی گفت: مقرر شد که از این پس به‌جای تقدیرنامه، گواهی‌نامه به برترین‌ها در این مراسم اهدا شود؛ البته این طرح به سال جاری نخواهد رسید، اما طبق برنامه‌ریزی‌ها از سال آینده، این امر اجرایی خواهد شد و این گواهی‌نامه‌ها قطعاً امتیاز‌هایی برای صاحبان خود در بر خواهد داشت.

مقیمی ادامه داد: در همه زمینه‌ها و اقداماتی که پیش‌بینی‌شده است، بخش خصوصی و تشکل‌هایی مانند خانه صنعت و معدن ایران، خانه صنعت و معدن تهران، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران، اتاق اصناف ایران و تهران و اتاق تعاون محور اصلی هستند. 

نشست خبری روز ملی صنعت و معدن با حضور هیئت رئیسه اتاق ایران و روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران با موضوع نقش صنعت و معدن در برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

نظر شما