شناسهٔ خبر: 67351409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ممنوعیت فروش تعهدات توسط دیوان عدالت اداری

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بودجه سه همت برای دستیاران در دانشگاه‌ها مصوب شده است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل باقری معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری دستاورد‌های دولت سیزدهم گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا جهان را تحت تاثیر خود قرار داده بود. در ایام کرونا تدریس در دانشگاه‌ها به صورت مجازی بود، اما از مهر ۱۴۰۰ کلاس‌ها به صورت حضوری تشکیل شده است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون بیماری کرونا برای دانشجویان با ورود سیل عظیم واکسن به کشور انجام شد و دانشجویان در تزریق واکسن کرونا کمک بزرگی کرده‌اند.

باقری تاکید کرد: کنترل وضعیت دانشگاه‌ها و برقراری کلاس‌ها در دوران کرونا کاری سخت بود که وزارت بهداشت این کار را به خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: ورود دانشجویان ایرانی خارج به داخل کشور توسط وزارت بهداشت در این دولت ساماندهی شده است. دانشجویانی که ۷۲ واحد را گذرانده بوده شرایط شرکت در آزمون را داشته اند. وزارت بهداشت سالیانه دو بار این آزمون را برگزار می‌کند و ابن آزمون در راستای عدالت محوری است.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۰ هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی از ۵۲ کشور جهان در ایران تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: فروش تعهدات گروه‌های پزشکی توسط دیوان عدالت اداری ممنوع شده است.  

وی افزود: فارغ التحصیلان در تعهد هیچ اجباری در خصوص شهر یا مرکز درمانی ندارند و حتی توانسته به خارج از کشور سفر کنند، اما گواهی نامه‌ای یا مدرکی به آنها داده نمی‌شود.  

باقری اضافه کرد: میزان حقوق دستیاران تخصص بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون در این دولت است و میزان حقوق دستیاران در دولت سیزدهم ۷۰۰ برابر رسیده است.

وی تاکید کرد: بودجه اختصاصی برای دستیاران در دانشگاه‌ها حدود سه همت با تلاش وزارت بهداشت مصوب شده است.

وی ادامه داد: صندلی‌های خالی در برخی از رشته‌های دستیاری به دلیل عدم درستی نظام پرداختی است. اکنون نظام پرداختی‌ها در رشته‌هایی مانند طب اورژانس و بیهوشی اصلاح شده است.  

باقری اضافه کرد: بورسیه رشته‌های مورد نیاز در رشته‌های محروم انجام می‌شود و حقوق دستیاران در این رشته‌ها حدود دو برابر خواهد بود.  

وی افزود: امسال ۸۰ درصد از دستیاران مجوز انتخاب رشته را گرفته‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: براساس مصوبات جدید دستیاران که حقوق تیر و سه ماه قبل را نگرفته، باید حقوق شان پرداخت شود و در غیر اینصورت با  مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.

نظر شما