شناسهٔ خبر: 67350814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فارس و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

شیراز- ایرنا- با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و اعلام اسامی ۶ نفر از نامزدهای احراز صلاحیت شده، فعالیت ستادهای انتخاباتی این نامزدها نیز در فارس همانند سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد، انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم روسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

با اعلام اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان در روز ۲۲ خرداد، فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها نیز از روز ۲۳ خردادماه آغاز شد و تا پایان روز ششم تیرماه ادامه خواهد داشت.

در استان فارس نیز با آغاز فرایند انتخابات، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در احکامی جداگانه اعضای ستاد انتخابات در این استان را معرفی کرد.

بر این اساس، اسماعیل قزل سفلی به عنوان رییس ستاد انتخابات، محسن نعمتی رییس کمیته مالی و پشتیبانی، محمد رضایی رییس کمیته سیاسی، وحید شعبانی رییس کمیته امنیت، عباس فرج زاده رییس کمیته اطلاع رسانی، هادی بسطام رییس کمیته آموزش و پژوهش، رضا نجابت رییس کمیته حقوقی و سید حمید موسوی رییس کمیته حراست و استعلامات منصوب شدند.

فارس و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

معرفی روسای ستادهای انتخاباتی نامزدها در فارس
در ادامه فرایند انتخابات ریاست جمهوری، روسای ستادهای استانی هر یک از نامزدها در فارس معرفی و فعالیت ستادها رسما آغاز شد.

فارس و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

بر همین اساس روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه، شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس در جلسه‌ای به اتفاق آرا، عبدالرزاق موسوی را به عنوان رییس ستاد مسعود پزشکیان در فارس انتخاب کردند.

فارس و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

روابط عمومی ستاد مرکزی انتخاباتی محمد باقر قالیباف نیز روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ اعلام کرد که طی حکمی از سوی علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف، مجید فروردین به عنوان رئیس ستاد مرکزی قالیباف در فارس منصوب شد.

براساس این گزارش، حسین شاکری زاده نیز به عنوان قائم مقام و دبیر اجرایی ستاد مرکزی منصوب شد.

فارس و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

شامگاه جمعه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ نیز احمد رنجبر طی حکمی از سوی معاون امور استان‌های ستاد انتخاباتی سعید جلیلی به عنوان رئیس ستاد این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در فارس تعیین شد.

فارس و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

روابط عمومی ستاد سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز روز یکشنبه ۲۷ خردادماه اعلام کرد که طی حکمی هادی قاسمپور صادقی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در فارس منصوب و معرفی شد.

فارس و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

شامگاه یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ طی آیینی در شیراز و با حضور برخی مسئولان دولت‌های گذشته و اقشار مختلف مردم، ستادهای انتخاباتی “مسعود پزشکیان” نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس آغاز بکار کردند.

شامگاه دوشنبه ۲۸ خردادماه نیز گردهمایی روسای ستادهای انتخاباتی محمد باقر قالیباف در استان فارس نیز در شهر شیراز برگزار شد.

اجتماع حامیان سعید جلیلی نیز شامگاه چهارشنبه سی ام خردادماه با سخنرانی امیرحسین ثابتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

حامیان مسعود پزشکیان دیگر نامزد ریاست جمهوری نیز چهارشنبه سی ام خردادماه با حضور و سخنرانی حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اجتماع کردند.

اجتماع حامیان محمدباقر قالیباف نیز شامگاه پنجشنبه ۳۱ خردادماه در شیراز نیز با حضور رییس ستاد انتخاباتی این کاندیدای ریاست جمهوری و برخی نمایندگان مجلس در شیراز برگزار شد.

شهر شیراز روز شنبه دوم تیرماه میزبان مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری بود و وی با حضور در ورزشگاه شهید دستغیب در جمع حامیان خود سخنرانی کرد.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا و زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) از دیگر برنامه‌های پزشکیان در سفر به شیراز بود.

در ادامه سفرهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، روز چهارشنبه ششم تیرماه جاری سعید جلیلی قرار است از ساعت ۱۰ صبح در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در جمع حامیان خود سخنرانی کند.

همچنین حامیان محمد باقر قالیباف نیز روز سه شنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با عید سعید غدیر خم در گردهمایی که سخنران آن علی نیکزاد رییس ستاد مرکزی قالیباف خواهد بود شرکت خواهند کرد.

فارس و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

آمادگی برای برگزاری انتخابات در فارس
رییس ستاد انتخابات فارس شنبه دوم تیرماه در یک نشست خبری گفت: آمادگی و تمهیدات کامل برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان اندیشیده و ایجاد شده است.

اسماعیل قزل سفلی افزود: سه هزار و ۵۱۷ شعبه رای گیری در فارس برای این انتخابات شامل ۲ هزار و ۵۲۲ شعبه ثابت و ۹۹۵ شعبه سیار در نظر گرفته شده و همچنین ۲ هزار و ۵۹ شعبه شهری و یک هزار و ۴۵۸ شعبه روستایی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد شعبه رای گیری مربوط به شهرستان شیراز با ۸۴۰ شعبه و کمترین تعداد شعب مربوط به شهرستان اوز با ۲۱ شعبه است.

او اظهار کرد: در انتخابات پیش رو از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون و ۲۱ هزار نفری فارس، سه میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد نیز ۲۱۱ هزار نفر رای اولی هستند.

وی افزود: برای اجرای انتخابات در چهار بخش اجرا، نظارت، بازرسی و تامین امنیت در فارس افزون بر ۹۴ هزار نفر سازماندهی شده اند که دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواهند بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد و چنانچه این انتخابات به دور دوم کشیده شود، رای‌گیری مرحله دوم، ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

نظر شما