شناسهٔ خبر: 67350234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت یک هزار و ۵۸۵ مرکز آموزش دولتی و آزاد در خوزستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از اجرای بیش از ۲ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی بخش دولتی و غیردولتی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

فعالیت یک هزار و ۵۸۵ مرکز آموزش دولتی و آزاد در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی اظهار کرد: در این مدت ۲ میلیون و ۱۴۸هزار و ۶۵۲ نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد به متقاضیان ۱۹ گروه هدف مهارتی با رویکردخدمات، صنعت، کشاورزی وفرهنگ وهنر ارایه شد.

وی افزود: همچنین از این میزان آموزش مهارتی دراین مدت یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۱۵۶ نفرساعت آموزش مهارتی در ۵۵ مرکزبخش دولتی برای فراگیران مهارت به صورت رایگان اجرا شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: در بخش غیردولتی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز یک میلیون و ۸۵۶ هزار و ۴۹۶ نفر ساعت آموزش در مدت زمان یاد شده به متقاضیان فراگیری مهارت در خوزستان ارایه شد.

وی مهمترین خلا جامعه امروز را نداشتن مهارت دانست و گفت: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار است و جوانان باید به سمت کارآفرینی سوق داده شوند تا شاهد توسعه اشتغال‌زایی در جامعه باشیم.

ملایی هزاروندی یادآورشد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با ۵۵ مرکز آموزش دولتی و یک هزار و ۵۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

نظر شما