شناسهٔ خبر: 67350153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعداد کارگران دارای حقوق معوق مرکزی به ۱۷۰ نفر کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان از ۶۴۲ نفر در سال ۹۹ به ۱۷۰ نفر در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید امیدی صبح امروز در گردهمایی تبیینی دعوت به مشارکت حداکثری جامعه کار و تولید در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات هشتم تیر ماه و مشارکت آحاد مردم در این روز بسیار اهمیت دارد، چراکه نگاه تمام دنیا به این روز معطوف است و امیدواریم مردم ایران در این روز به حضور حداکثری در پای صندوق رای حماسه دیگری رقم بزنند.

وی افزود: آمار شاغلین استان مرکزی در سال 1400 نیز 384 هزار نفر، سال 1401 نیز 389 هزار و 720 نفر و سال گذشته به 391 هزار و 260 رسیده است، آمار شاغلین 15 ساله و بیشتر، در سال گذشته نسبت به سال 99 به میزان 4.4 درصد افزایش داشته است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان اجباری در پایان سال 1402 نسبت به پایان سال 1401 به میزان 19 هزار و 3 نفر معادل 7.6 درصد افزایش داشته، همچنین این روند نسبت به سال 99 به میزان 16.7 درصد رشد داشته است.

امیدی بیان کرد: تعداد کارگاه‌های فعال در پایان سال 1402 نسبت به سال 99 تعداد هزار و 866 کارگاه معادل7.3 درصد افزاش داشته و از 23 هزار و 337 کارگاه به 25 هزار و 32 کارگاه رسیده است، همچنین ضریب پوشش بیمه استان نسبت به پایان سال 99 معادل 6.6 درصد افزایش داشته و تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز پایان سال 1402 نسبت به سال 99 به میزان 35.5 درصد کاهش داشته است‌.

وی‌ با اشاره به تعداد کارگران و کارگاه‌هایی دارای حقوق معوق استان، خاطرنشان کرد: تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان از 642 نفر در سال 99 به 170 نفر در سال 1402 کاهش پیدا کرده است. همچنین تعداد کارگاه‌های استان در سال 99 به میزان 21 کارگاه، سال 1400 به میزان 14 کارگاه، سال 1401 به میزان 9 کارگاه و سال 1402 به میزان 6 کارگاه دارای حقوق معوق در استان مرکزی ثبت شده است.

دشمن از ایران قوی هراس دارد

حسین رجبی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: سؤالی که از ابتدای انقلاب در بین ایرانی‌ها وجود دارد این است که دلیل دشمنی با ملت ایران چیست و چرا علیه ایران تبلیغات، توطئه، تحریم، جنگ نظامی و غیره راه می‌اندازند؟ یک پاسخ ساده است می‌گویند جمهوری اسلامی راه ارتباط با دنیا را نمی‌داند و به دنیا بد و بیراه می‌گوید و‌ توطئه می‌شود؛ اما کنار این موضوع مسئله جغرافیایی ایران مطرح است که بسیار مهم است و به حکومت‌ها ربطی ندارد هر حرکتی اینجا باشد یا باید با حکومت‌های جهان همراه باشد یا برای آن مشکل ایجاد می‌کنند.

وی افزود: انرژی هسته‌ای قدرت ایجاد می‌کند، کشوری که دارای تکنولوژی هسته‌ای باشد کسی جرأت حمله کردن به آن را ندارد. بنابراین از دید دشمن ایران قوی نباید وجود داشته باشد و دشمن به بهانه هسته‌ای ایران را تحریم می‌کنند تا قدرت را از ایران بگیرند.

کارشناس و فعال سیاسی حوزه انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: از نظر دشمن هر تکنولوژی، هر فرد ‌‌‌‌ظرفیتی و  که برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد قدرت کند باید از ایران گرفته شود که یکی از آن مشارکت در انتخابات است، تلاش دشمن بر این است که اصل انتخابات را زیر سوال ببرد و ثابت کند انتخابات در ایران برگزار نمی‌شود.

رجبی ادامه داد: دشمن از ایران قوی هراس دارد و با ایران قوی مشکل دارد. بنابراین تلاش دارد هر چیزی که ایران را قوی کند از ایران گرفته شود، انتخابات پرشور ایران قوی را به همراه دارد به همین جهت رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری و‌ پرشور در انتخابات تاکید دارد.

وی بیان کرد: مردم ایران اکنون مختار هستند و می‌توانند انتخاب کنند، سید شهد ثابت کرد می‌توان بدون حاشیه و هزینه کار کرد، شهید جمهور حتی با دشمن مذاکره کرد اما تمام مسائل کشور را به مذاکره ربط نداد، اکنون در انتخابات پیشرو مردم دو طرز فکر در مناظرات را شاهد هستند و هرکسی براساس مبانی فکری خود باید انتخاب کند چه طرز فکری بر وضعیت کشور حاکم شود. مردم باید بهترین انتخاب را داشته باشند تا به سمت بهبود و‌ بهتر شدن ایران اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام/711/

نظر شما