شناسهٔ خبر: 67349867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی مطرح کرد؛

تعامل و همکاری همسایگان راه برون رفت از معضلات زیست محیطی

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: ما با کشورها بویژه همسایگان مانند افغانستان، پاکستان و عراق که منبع ایجاد گرد و غبار هستند باید در زمینه بیابان زدایی همکاری داشته باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی  در مراسم گرامیداشت روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی که در محل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، گفت: محیط زیست، بیابانزایی، محیط زندگی و عمران و آبادی زمین نه تنها مساله ملی و منطقه‌ای، بلکه مساله جهانی است و کشورها برای جلوگیری از تخریب زمین ضروری است که همکاری داشته باشند.
 
وی افزود: ما با کشورها به ویژه همسایگان مانند افغانستان، پاکستان و عراق که کانون ایجاد گرد و غبار هستند باید در زمینه بیابانزدایی همکاری داشته باشیم و اقدامات در این زمینه را به اشتراک بگذاریم و ببینیم چه کمک‌هایی می‌توانیم به آنها ارایه دهیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در همین حال بر توسعه ارتباط و همکاری با سایر کشورهایی که بیابانزایی در آنجا در حال گسترش است، تاکید کرد.
 
وی در عین حال خواستار ارایه آمار دقیق در حوزه مقابله با بیابانزایی در کشور شد و اظهار داشت: ارایه گزارش‌ها درباره عملکرد و آمار بیابانزدایی می‌تواند دلگرم کننده باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی، بیابانزایی را خطر جدی برای کشورها دانست و تصریح کرد: برای پرداختن به اهمیت حفظ زمین و مقابله با بیابانزایی نباید تنها به این روز بسنده کرد و باید در مناسبت‌های مختلف به اهمیت بیانزدایی و تغییر اقلیم پرداخت.
 
 وی گفت: در آموزه‌های دینی نیز بر حفظ محیط زیست و درخت و درختکاری تاکید شده و امیدواریم ایران در حوزه حفظ محیط زیست و بیابانزایی الگو برای سایر کشورها باشد.

نظر شما