شناسهٔ خبر: 67349816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی گیلان

آسمان گیلان از امشب بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد: با گذر جریانات ناپایدار بارش رگباری باران در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها از امشب آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
آسمان گیلان از امشب بارانی می‌شود
به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ محمد دادرس با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گیلان، گفت: با گذر جریانات ناپایدار از آسمان گیلان از امشب بارش رگباری باران در مناطق کوهستانی استان آغاز می‌شود، اوج این بارش‌ها امشب و فردا شب در مناطق کوهستانی است.
وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی از چهارشنبه به جلگه خواهد رسید گفت: بارش رگباری باران، صاعقه، وزش باد گا‌ها شدید، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و رانش زمین دور از انتظار نیست.
مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا از مردم خواست در روز‌های پیش رو از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به مناطق کوهستانی خودداری کنند، عشایر در روز‌های پیش رو از جابجایی اجتناب کرده و در هنگام صاعقه در مکان‌های امن پناه ببرند.
وی با اشاره به شرایط دریا افزود: دریا امروز و فردا با ارتفاع موج حداکثر ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا مناسب است. 
محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره و تصریح کرد: دمای هوای شهر رشت امروز در گرم‌ترین ساعت تا ۳۱ درجه سلسیوس خواهد رسید و رطوبت این شهر ۹۰ درصد است.
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته اسبه وونی با ۱۴ درجه سلسیوس و منجیل با ۳۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

نظر شما