شناسهٔ خبر: 67349813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سه اصل مهم در باب علم در قرآن از زبان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

طاهره مرادی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به سه اصل مهم علم در باب قرآن اشاره کرد و گفت: علم در رتبه ایمان است و علم و ایمان با هم تعالی‌بخش است و جامعه را به سمت تمدن سوق می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در آیین اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی اظهار کرد: این نشان  به استادان برجسته پس از بررسی های فراوان در کمیته ها و نهایتا شورای معین که تصمیم می گیرد، استادانی در این دوره هم مشخص شدند، البته استادان فراوانی داریم که لیاقت دریافت نشان عالی دانش را دارند، خداراشکر هستیم امسال هم این اتفاق مبارکی افتاد و جمعی از استادان فرهیخته اثرگذار حکمت بنیان این نشان عالی اهدا می شود، هدیه ای که از سوی خیرین عزیز تهیه شده، تقدیم آنها خواهد شد.

وی در ادامه افزود: جایگاه علم در اسلام بر همگان محرز است، چند اصل مهم در باب علم در قرآن کریم مطرح شده است، اول اینکه (علم نزد خداست)، اینکه تاکید می شود در علوم عقلی، فسفی و علوم مختلف نگاه توحیدی داشته باشیم رازش این آیه شریفه است.

حجت‌الاسلام خسروپناه تصریح کرد: اصل دوم این است که (انسان گرفتار غرور نشوید، اگر در دانشی قرار گرفتید. خیال نکنید علم ماکان و مایکون دارید؛ چراکه علم نزد بشر، علم قلیلی است).

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اصل سوم اینکه این علم قلیلی که از ناحیه خداوند به تو رسیده است درجه و رتبه ایمان دارد. علم در رتبه ایمان است و علم و ایمان با هم تعالی‌بخش است و جامعه را به سمت تمدن سوق می‌دهد. 

وی در پایان گفت: صاحبان علم نزد خداوند درجات دارند و خداوند سبحان بیش از یک درجه برای آنها تعیین کرده است، این مقام والای علم در قرآن چنین جایگاهی دارند و در سنت هم تاکید فراوان شده است.

انتهای پیام

نظر شما