شناسهٔ خبر: 67349599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سهم بیش از ۶۰ درصدی مصرف برق بخش خانگی و تجاری در ساعات اوج بار

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم مصرف برق در بخش های خانگی و تجاری در ساعات اوج بار بیش از ۶۰ درصد است.

صاحب‌خبر -
سهم بیش از ۶۰ درصدی مصرف برق بخش خانگی و تجاری در ساعات اوج بار
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد مهندس رسول روستائی افزود: ۹۳ درصد از مشترکان استان در بخش خانگی و تجاری هستند که این میزان در ساعات اوج مصرف تابستان بیش از ۶۰ درصد برق استان را مصرف می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این در حالی است که در سطح ملی حدود ۳۳ درصد از کل مصرف برق کشور توسط بخش خانگی مصرف می‌شود که در ساعات اوج نیمی از مصرف برق کشور مربوط به این بخش است. 
وی با اشاره به وجود حدود ۱۰ هزار مگاوات ناترازی در تولید و مصرف برق کشور ادامه داد: کاهش و یا تغییر ساعت کار و انتقال مصارف بخش‌های انعطاف پذیر از جمله صنایع، ادارات و کشاورزی به ساعت‌های غیر اوج از جمله برنامه‌های محوری صنعت برق استان به منظور مدیریت پیک بار و گذر موفق از تابستان گرم پیش روست. 
روستائی تاکید کرد: خوشبختانه برق بخش‌های مختلف استان با وجود ناترازی، تأمین شده و توانسته ایم علیرغم رشد ۱۲ درصدی مصرف، انرژی پایداری در سطح استان داشته باشیم. 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهم موثر همکاری مشترکان بخش خانگی و تجاری در پایداری تامین برق استان افزود: امسال با اجرای همزمان طرح‌های پاداش صرفه جویی و پویش با انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای مشترکان خانگی در این طرح در نظر گرفته شده است، ان شالله هدف گذاری ۱۵ درصدی کاهش مصرف برق محقق خواهد شد.
وی با اشاره به بار سنگین مصارف سرمایشی در پیک تابستان ادامه داد: توصیه می‌شود در ساعات اوج مصرف روز (۱۳-۱۸) و شب (۲۰-۲۳) مشترکان خانگی وتجاری در مناطق گرمسیر از دمای آسایش ۲۴ درجه در کولر‌های گازی و دور کند کولر‌های آبی در مناطق معتدل استفاده کرده و حتی المقدور استفاده از وسایل برقی پرمصرف نظیر اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی را با ساعات پایانی شب و ابتدای صبح منتقل کنند تا علاوه بر حفظ آسایش و همراهی صنعت برق در تامین برق پایدار، ضمن مشارکت در پویش ملی با انرژی از جوایز ارزشمندی همچون خودرو بهره‌مند شوند.

نظر شما