شناسهٔ خبر: 67349562 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط اول متروی اهواز

صاحب‌خبر -

خط اول متروی اهواز ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط اول متروی اهواز
تین نیوز

عضو شورای شهر اهواز از برآورد حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط اول متروی اهواز خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیاوش محمودی با اشاره به بازدید روز گذشته اعضای شورا از پروژه قطار شهری اظهار کرد: قطعا بعد از گذشت این مدت از فعالیت این دوره شورا، مردم انتظار دارند در مورد اقدامات انجام شده در خصوص این پروژه توضیحات ارائه شود.

محمودی افزود: یکی از موضوعات مانع آغاز عملیات اجرایی این پروژه، ابلاغ فسخ قرارداد این پروژه با شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز بود اما به دلایل مختلف، پیمانکار شکایت کرد و روند وارد مراحل قضایی شد که با پیگیری های مختلف و با وجود مقاومت ها در این خصوص، در نهایت خلع ید پیمانکار صادر شد.

خط اول متروی اهواز ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد

وی بیان کرد: در حال حاضر پیمانکار در حال همراهی برای تحویل کارگاه ها به کارفرما است. از سوی دیگر بحث انتخاب پیمانکار جدید به جای خوبی رسیده و مجددا مشاور در حال ارزیابی و برآورد به روز پروژه است. طبق برآورد جدید مشاور، برای اجرای خط اول متروی اهواز به طول ۲۳ کیلومتر به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

محمودی گفت: بر اساس پیشنهادها و بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدیم که فاز یک و دو این خط با چهار ایستگاه به مدت دو سال اجرا و راه اندازی شود. اسناد مناقصه آماده شده است و شهردار اهواز اعلام کرده است که به زودی تفاهم نامه عملی می شود. بنابراین انتظار می رود این کار به سرعت انجام شود تا ثمره اقدامات این سال ها به نتیجه برسد.

برآورد ۱۵ هزار میلیارد تومان برای دو فاز از خط اول مترو

وی عنوان کرد: برآورد می شود برای تکمیل فاز یک و دو خط اول مترو از فرودگاه تا میدان دانشگاه شهید چمران اهواز با چهار ایستگاه در فرودگاه، میدان چهارشیر، میدان سلمان فارسی و میدان هجرت (راه آهن)، ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهر اهواز، حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع از محل اوراق مشارکت برای اجرای این دو فاز پیش بینی شده است و انتظار می رود شهردار طبق وعده خود به زودی این پروژه را اجرایی کند.

پیمانکار بعدی پروژه متروی اهواز چه شرکتی خواهد بود؟

وی افزود: با شرکت های مختلف برای ادامه کار متروی اهواز مذاکره داشتیم. خیلی منتظر قرارگاه خاتم الانبیا بودیم و پیگیری های متعددی برای رسیدن به توافق با این شرکت داشتیم اما به نتیجه نرسید. اکنون با شرکت های دیگر که نهادهای دولتی و غیردولتی هستند در حال مذاکره هستیم و امیدواریم امسال و در وعده داده شده، عملیات این پروژه آغاز شود و در مدت دو سال به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما