شناسهٔ خبر: 67349544 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحریم کنندگان ایران در مبارزه با مواد مخدر، خودشان را تحریم کردند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: صاحبان تحریم با تحریم ایران در امر مبارزه مواد مخدر، ناآگاهانه خودشان را تحریم کردند و در ورطه‌ای از اشکال گذاشتند.

صاحب‌خبر -

تحریم کنندگان ایران در مبارزه با مواد مخدر، خودشان را تحریم کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ احمدرضا رادان در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر گفت: وجود میلیون‌ها نفر معتاد در جهان و وجود میلیون‌ها نفر آسیب دیده ناشی از اثرات مواد مخدر در جهان، نشان از آن دارد که مشکلات کشور‌ها در بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به موضوع مواد مخدر است.

­فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه امروز افتخار داریم که در جهان، جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر به سر می‌برد، افزود: اگر مبارزه مردان و مقاومت زنان در جمهوری اسلامی ایران نبود، قطع به یقین امروز کشور‌های دنیا و به ویژه کشور‌های اروپایی، درگیری شدیدتری با موضوع مواد مخدر داشتند و جوان‌های بیشتری را در این حوزه از دست می‌دادند و به سمت اضمحلال در جامعه حرکت می‌کردند.

­وی با بیان اینکه امروز یکه‌تاز بی‌بدیل در امر مبارزه با مواد مخدر هستیم، گفت: امروز آثاری از کاهش کشت دیده نمی‌شود، یکی از دلایل افزایش کشت در کشور همسایه ما حضور آمریکایی‌ها در آن کشور بود، نه تنها در مدتی که آمریکایی‌ها در این کشور حضور داشتند شاهد کاهش نبودیم، بلکه افزایش چشمگیر کشت مواد مخدر را شاهد بودیم، در حقیقت حضور آمریکایی‌ها در کشور همسایه، سرآغازی برای نابودی جوانان کشور‌های دنیا در حوزه مواد مخدر بود.

امروز آثاری از کاهش کشت نمی‌بینیم و یکی از عاملان اصلی عدم کاهش کشت مخدر در کشور همسایه ناشی اثرات حضور ۲دهه‌ای آمریکا در افغانستان بود و این حضور منجر به نابودی جوانان این کشور شد

­

فرمانده فراجا افزود: با افزایش کشت تمایل به افزایش ترانزیت و مصرف صورت گرفت و جوان‌ها و کشور‌های بیشتری را درگیر کرد؛ این قصه همواره استکبار است که غیر از تباهی و نیستی چیز دیگری را به ارمغان نمی‌آورد و فقط با دروغ و عملیات روانی ذهن مردم دنیا را به سمتی دیگر، به غیر از واقعیت سوق می‌دهد.

­

سردار رادان خطاب به کشور‌های غربی گفت: اگر این تلاش مردم و رزمندگان ما در جمهوری اسلامی ایران نبود، بدانید که قطعا درگیری‌های شما در موضوع مواد مخدر در کشورتان بیش از پیش صورت می‌گرفت و می‌توانست جوان‌ها و قدرت فکر و اندیشه کشور شما را به مخاطره جدی بیندازد.

­

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران در تحریم ظالمانه به سر می‌برد، گفت: به ما می‌گفتند صاحبان تحریم، هوشمند هستند، اما عجیب است که در این امر نه تنها هوش و ذکاوتی از صاحبان تحریم ندیدیم بلکه عکس آن را مشاهده کردیم. در حقیقت صاحبان تحریم با تحریم ما در امر مبارزه مواد مخدر، خود را تحریم کردند و، چون در تحریم به سر می‌بریم، شاید گوشه‌هایی از امر مبارزه با مواد مخدر با کاستی‌هایی روبرو باشد، لذا بیشترین ضرر این کاستی‌ها، متوجه کسانی است که ناآگاهانه ما را تحریم کردند و در حقیقت خودشان را در ورطه‌ای از اشکال گذاشتند.

­

سردار رادان افزود: برداشتن تحریم کمک به خود و کشور خودشان است که باید این مهم انجام شود. طی مدتی که ایران مبارزه با مواد مخدر را شروع کرده است، جوان‌های عزیزی را در اقصی نقاط کشور از دست دادیم تا شعاری که رهبر عزیز انقلاب فرمودند «امر مبارزه با مواد مخدر خدمت به بشریت است»، ثابت کنیم.

­

وی با بیان اینکه ما در این ماموریت در خدمت به کل بشریت و مردم دنیا هستیم و به این امر افتخار می‌کنیم، گفت: امروز کشور ما در امر مبارزه، حافظ جوانان کشور‌های مختلف است؛ این مسیری که در امر مبارزه قرار دادیم، مسیری بسیار طولانی و سخت است که رزمندگان و مردان حوزه مبارزه با مواد مخدر در مرز‌های جمهوری اسلامی و در عمق شهر‌ها و روستا‌ها به صورت از خودگذشته، عاشقانه و مجاهدانه ظاهر شدند.

­

فرمانده فراجا در ادامه به کشفیات بیش از ۱۳۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: این به این معنی است که همچنان کشت رو به افزایش است و ورود در حال انجام است، اگر برای این امر تلاشی نشود ما این مسیر را به تنهایی ادامه خواهیم داد.

­

سردار رادان گفت: ما امسال در امر مبارزه با مواد مخدر شهید دادیم، سال گذشته بالغ بر ۲۰ نفر از شهدا، شهدای مبارزه با مواد مخدر بودند و امسال نیز اولین شهید ما، شهید امر مبارزه با مواد مخدر بود.

­

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: انتظار داریم دبیرکل سازمان ملل بتواند این واقعیت را با تلاش و همت به جایی برساند که اگر قرار است مبارزه جهانی باشد، پیوسته و همبسته با هم باشد. مبارزه‌ای که پیوستگی و همبستگی نداشته باشد نمی‌تواند آن تلاش را به حد اعلای موفقیت برساند.

نظر شما