شناسهٔ خبر: 67349534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: مسوولان معضل ترافیک "گنجنامه" را حل کنند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از مسوولان اجرایی خواست تا معضل ترافیک و چالش پیش روی مسیر گردشگری گنجنامه این شهر را حل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در مراسم افتتاح زمین‌های ورزشی کوی خاتم و بیست پروژه عمرانی اظهار کرد: گنجنامه یکی از پرترددترین مسیرهای شهر همدان است که معضل ترافیک را در این محور شاهد هستیم.

وی بیان کرد: مسیر ورودی و خروجی گنجنامه در یک محور قرار گرفته و اگر در این منطقه اتفاقی بیفتد، مسیر جایگزین نداریم و بحران زا خواهد شد.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: گنجنامه جزو بیشترین مناطق گردشگر پذیر است و چاره اندیشی برای ایجاد مسیر دسترسی با حفظ محیط زیست و اصالت کوهستان ضروری است.

وی با اشاره به نیاز بانوان این استان به فضای اختصاصی گفت: ایجاد پارک‌های تخصصی در سطح شهر برای قشرهای مختلف مردم به ویژه بانوان و کودکان حایز اهمیت است.

وی افزود: در سطح شهر همدان نیاز به ساخت پارک‌های تخصصی بیشتری هستیم و ایجاد این امکانات باعث ارتقا سطح رفاهی و تفریحی شهروندان می‌شود.

امام جمعه همدان برپایی جمعه بازار را معضل شهری و مورد اعتراض مردم ساکن منطقه ششصد دستگاه دانست و گفت: جمعه بازار کوی خاتم، ایجاد پارک تخصصی و رفع ترافیک مدرس از خواسته‌های شهروندان کوی خاتم است.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت میدان مدرس و حل معضل ترافیک همدان گفت: یکی از مطالبات جدی مردم احداث تقاطع مدرس و رفع ترافیک گنجنامه با ملاحظات زیست محیطی است که نیازمند کار کارشناسی است.

امام جمعه همدان: مسوولان معضل ترافیک "گنجنامه" را حل کنند

اجرای تقاطع مدرس در دستور کار شهرداری همدان

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری را توسعه متوازن شهری دانست و گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های شورای شهر، اجرای پروژه‌های کلان و ریز پروژه‌ها در بودجه ۴۴ هزار میلیارد ریالی امسال قرار دارد تا خدمات ارزشمندی به شهروندان ارائه شود.

محمود مسگریان با اشاره به پیش بینی پروژه‌های کلان افزود: یکی از خواسته‌های شهروندان اجرای تقاطع مدرس است که هم در بودجه سال جاری و هم طرح جامع ترافیک شهر همدان پیش بینی شده و امیدواریم با رفع موانع فنی و نظرات تخصصی این موضوع به نتیجه برسد.

نظر شما