شناسهٔ خبر: 67349172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بستر مناسب سازمان زیباسازی برای انتخابات پیش‌رو

اداره ارتباطات و اموربین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران یادداشتی درباره تاثیر تبلیغات محیطی و حضور فعال مردم در عرصه انتخابات منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ اداره ارتباطات و اموربین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، یادداشتی به شرح ذیل منتشر کرده است:

«فضای کشور به سمت هوای گرم و دلپذیر انتخابات پیش می‌رود. گرچه هنوز داغ ماتم شهادت شهید رئیسی و همراهانش بر دل‌ها سنگینی می‌کند، اما اینکه مردم دوباره کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا آینده روشنی برای کشور رقم بزنند، شیرین است و این اتفاق حرارت مطبوعی ایجاد می‌کند.

طبیعتاً باید همه دستگاه‌ها بسترسازی و تسهیل‌گری جهت ایجاد فضای انتخابات و شور و نشاط میان مردم داشته باشند تا این اتفاق به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در این مسیر، تمامی دستگاه‌های حاکمیتی باید شرایط حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز، به دلیل اینکه جایگاه‌ها و تابلوها و بیلبوردهای شهر را در اختیار دارد، از ابزارهای مهم تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شود.

مردم با سلیقه‌های مختلف کماکان از این فضاها و سازه‌ها استفاده می‌کنند و از جهت فرهنگی، این موقعیت می‌تواند اثر زیادی در ذهن مخاطبان طیف‌های متنوع داشته باشد.

بسیاری از مردم که در سطح شهر تردد می‌کنند، با این بیلبوردها پیام‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... دریافت می‌کنند. بنابراین، طبیعتاً اثر مثبتی در ذهن مخاطب خود دارد.

در بحث انتخابات، این اولین بار است که از بیلبوردهای نامزدهای انتخاباتی به صورت رایگان و عادلانه استفاده می‌کنیم. این باعث می‌شود ذهن مردمی که در شهر تردد می‌کنند، بیشتر به بحث انتخابات توجه کند.

با توجه به اینکه زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده، این موضوع به شکل تصاعدی فضای شهر را به سمت انتخاباتی‌تر شدن پیش می‌برد.

برخی از مردم مخاطب صدا و سیما نیستند و ممکن است بیشتر در فضای مجازی حضور داشته باشند، ولی تمامی مخاطبان می‌توانند از تنوع بیلبوردها در سطح شهر استفاده کنند.

لذا، هم تسهیل خوبی در امر تبلیغ نامزدهای انتخاباتی به صورت عادلانه شکل خواهد گرفت و هم می‌تواند بر حضور مردم پای صندوق‌های رأی اثر داشته باشد تا نهایتاً بهترین اتفاق با نظر مستقیم مردم رقم بخورد.»

نظر شما