شناسهٔ خبر: 67349076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امکان ثبت اینترنتی درخواست بازرسی از آسانسور ساختمان‌های مسکونی و عمومی

المیرا دادمهر (اگیر)

مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۳ اداره کل استاندارد استان البرز به صورت الکترونیکی مبادرت به صدور ۶۲۹ تاییدیه ایمنی برای شهرداری های استان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد آئینی روز دوشنبه چهارم خرداد گفت: با عنایت به این که آسانسورهای برقی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اخذ تاییدیه ایمنی از سازمان ملی استاندارد ایران الزامی بوده و در همین راستا در سه ماهه اول سال جاری این اداره کل مبادرت به صدور ۶۲۹ تاییدیه ایمنی آسانسور کرده که شامل ۳۹۷ گواهی اولیه، ۲۲۷ گواهی ادواری و پنج گواهی تایید نوع است.

دبیر شورای استاندارد استان البرز در ادامه افزود: اخذ تاییدیه آسانسورهای برقی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و علاوه بر لزوم اخذ تاییدیه اولیه برای آسانسورهای منصوبه، باید به صورت سالیانه نیز این آسانسورها مورد بازرسی ادواری قرار گرفته و تاییدیه ایمنی ادواری برای آنها اخذ شود.

عضو شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران امکان ثبت نام مالکان ساختمان های مسکونی و عمومی را از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به آدرس (https://lift.inso.gov.ir) را فراهم نموده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پورتال مذکور از بخش سامانه مدیریت بازرسی آسانسور، بازرسی ادواری و سپس درخواست بازرسی ادواری نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل استاندارد استان البرز در پایان افزود: همچنین شرایط ثبت نام و مدارک مرتبط در درگاه ملی مجوزها و در قسمت ایمنی آسانسور در دسترس کلیه شهروندان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما