شناسهٔ خبر: 67349027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت ۲ رکورد جدید دو و میدانی در کیش

کیش- ایرنا- نائب رییس هیات ورزش‌های همگانی کیش گفت: ۲ ورزشکار رشته دو و میدانی برای اولین بار در جزیره زیبای کیش با طی مسافت‌های ۱۰ و ۳۰ کیلومتری به صورت معکوس رکوردهای جدیدی ثبت کردند.

صاحب‌خبر -

فریبا قلمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این رکورد زنی با شعار خلیج همیشگی فارس و در راستای ترویج ورزش همگانی انجام شد، اظهار کرد: امیر حسین وحدت پرست و مرتضی میانتویی به ترتیب رکوردهای ۱۰ کیلومتر با وزنه ۱۰ کیلوگرمی و ۳۰ کیلومتر بدون وزنه را به صورت معکوس ( دویدن از پشت) برای اولین بر در سطح جزیره کیش به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: امیرحسین وحدت پرست توانست مسافت ۱۰ کیلومتر را با وزنه ۱۰ کیلوگرمی و به صورت معکوس (دویدن از پشت) در مدت زمان یک ساعت و ۳۶ دقیقه به پایان رسانده و برای اولین بار در مرحله استانی این رکورد را در جزیره زیبای کیش ثبت کند.

نائب رییس هیات ورزش‌های همگانی کیش اضافه کرد: مرتضی میانتویی دیگر ورزشکار دونده نیز مسافت ۳۰ کیلومتر را به صورت معکوس (دویدن از پشت) در مدت زمان چهار ساعت و ۴۹ دقیقه دوید و برای اولین بار در مرحله استانی این رکورد را در جزیره زیبای کیش جابه جا کرد.

ترویج ورزش شهروندی هدف اصلی من است

امیر حسین وحدت دونده رکورد دار به ایرنا گفت: ترویج ورزش‌ شهروندی و همگانی از مهمترین اهداف من برای ثبت این رکورد بود.

وی در رابطه با فشردگی تمرینات اظهار کرد: بیش از یکسال است که برای ثبت این رکورد برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنم؛ با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره کیش، تقریبا هر روز به طور مداوم جهت این رکورد شکنی تمرین داشتم.

این ورزشکار شرایط رکورد زنی در هوای شرجی فصل گرما در کیش را بسیار سخت توصیف و بیان کرد: در ادامه اظهار کرد: ثبت این رکورد در هوای گرم و شرجی جزیره کیش بسیار سخت بود اما با لطف خدا و حمایت‌های هیات ورزش‌های همگانی جزیره کیش موفق به ثبت این رکورد شدم.

کیش شرایط ویژه‌ای برای میزبانی از ورزشکاران ملی دارد

مرتضی میانتویی دیگر دونده کیش در رابطه با رکورد خود اظهار کرد: تمرینات منظم و عزم جدی برای رکورد شکنی را دلیل اصلی موفقیت خودم می‌بینم؛ به نظرم باید در جوانان انگیزه لازم برای موفقیت در عرصه‌های ورزشی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: جزیره کیش شرابط بسیار مناسبی برای میزبانی از ورزشکاران مطرح و ملی دارد که در این راستا حمایت‌های مناسبی نیز از ما برای ثبت این رکوردهای جدید به عمل آمد.

نظر شما