شناسهٔ خبر: 67348865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ادعای روزنامه تلگراف: حزب الله لبنان از فرودگاه بیروت به عنوان انبار سلاح استفاده کرده است/ اتحادیه حمل و نقل لبنان: تکذیب می کنیم

روزنامه تلگراف در گزارشی مدعی شد: حزب الله لبنان از فرودگاه بیروت به عنوان انبار سلاح استفاده کرده است بنابر ادعای منابع خبری تلگراف فرودگاه، حزب‌الله مقادیر زیادی سلاح، موشک و مواد منفجری را در فرودگاه اصلی غیرنظامی بیروت ذخیره می‌کند و این انبار شامل موشک های توپخانه هدایت نشده فلق ساخت ایران، موشک های کوتاه برد فاتح-110، موشک های بالستیک متحرک جاده ای و موشک های ام-600 با برد بیش از 150 تا 200 مایل است

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه تلگراف در گزارشی مدعی شد: حزب الله از فرودگاه بیروت برای ذخیره تسلیحات  استفاده می کند. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این روزنامه انگلیسی مدعی شد: گزارش ها حاکی از آن است که حزب الله موشک ها و مواد منفجره را در فرودگاه اصلی لبنان ذخیره می کند.

این خبرگزاری مدعی شد که حزب الله لبنان مقادیر زیادی تسلیحات ایرانی از میان ماموران گمرک با "رشوه دادن" عبور داده و در انبارهای کالا ذخیره کرده است. 

بنابر ادعای منابع خبری تلگراف فرودگاه، حزب‌الله مقادیر زیادی سلاح، موشک و مواد منفجری را در فرودگاه اصلی غیرنظامی بیروت ذخیره می‌کند و این انبار شامل موشک های توپخانه هدایت نشده فلق ساخت ایران، موشک های کوتاه برد فاتح-110، موشک های بالستیک متحرک جاده ای و موشک های ام-600 با برد بیش از 150 تا 200 مایل است. کارمندان فرودگاه ورود این تسلیحات را از زمان شروع جنگ غزه شاهد بودند که با توجه به زمان آن مقدار زیادی وارد فرودگاه شده که می تواند فاجعه بار باشد.

همچنین در فرودگاه AT-14 کرنت، موشک های هدایت شونده ضد تانک هدایت لیزری (ATGM)، مقادیر زیادی موشک بالستیک کوتاه برد بورکان و مواد منفجره RDX، یک پودر سفید سمی که به نام سیکلونیت یا شش ضلعی نیز شناخته می شود، وجود دارد.

اتحادیه حمل‌ونقل هوایی لبنان با انتشار بیانیه‌ای به ادعاهای روزنامه انگلیسی «تلگراف» درباره اینکه حزب‌الله تسلیحات خود را در فرودگاه بین‌المللی بیروت مخفی کرده، پاسخ داد.

 اتحادیه حمل‌ونقل هوایی لبنان در بیانیه خود اعلام کرد: روزنامه تلگراف بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی و تنها با فریب و دروغ محض، به ما از وجود تسلیحات و موشک‌هایی در فرودگاه بیروت خبر داد. ما این روزنامه و کسانی را که از آن نقل کرده و به این فریب‌ها و دروغ‌ها دامن می‌زنند، مسوول کامل جان نیروهایمان در فرودگاه بیروت و کل زیرساخت‌های آن می‌دانیم.

این اتحادیه در ادامه نیز از تمامی رسانه‌های لبنانی، عربی و خارجی خواست تا با گروه‌های فیلم‌بردار خود در فرودگاه بیروت حضور یافته و خودشان بررسی کرده و در این خصوص اطمینان حاصل کنند.

پیش از این روزنامه انگلیسی تلگراف به نقل از برخی منابع مدعی شده بود که حزب‌الله لبنان در فرودگاه بیروت حجم زیادی اسلحه، موشک و مواد منفجره را انبار کرده است.

ترجمه: سایت دیده بان ایران

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما