شناسهٔ خبر: 67348679 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

توضیحات صفری درباره مجمع گفتگوهای همکاری آسیا

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در مورد برگزاری نوزدهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفتگوهای همکاری آسیا در تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «مهدی صفری»، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد برگزاری نوزدهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفتگوهای همکاری آسیا در تهران گفت: در نوزدهمین اجلاس (ACD) هستیم، مسئولیت این اجلاس را جمهوری اسلامی به عهده گرفته است. اولین نشست را شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فقید در سازمان ملل برگزار کرد که فرصت خوبی بود که هر 35 کشور در آن شرکت کردند.

وی در ادامه گفت: این سازمان در 2 بخش گفتگو و پروژه‌ها مطرح است، این اجلاس از قبل برنامه ریزی شده بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که برنامه‌ها همچنان باید ادامه داشته باشند، وزارت امور خارجه این اجلاس را برگزار کرد.

صفری افزود: خوشبختانه 40 هیئت، که 25 هیئت بلند پایه (وزیر، معاون وزیر، قائم مقام وزیر) و با هیئت جمهوری اسلامی 41 هیئت در این نشست حضور دارند.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: 6 کمیته تشکیل شده است، کمیته ترانزیت، کمیته گردشگری و فرهنگی، تجارت و نوآوری، کمیته آموزش و توسعه، و در این‌ جلسه هم امیدواریم دبیر کل جدید هم انتخاب شود. این استقبال خوب نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما