شناسهٔ خبر: 67348533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: در پرداخت مالیات نباید تبعیض وجود داشته باشد

کنگاور– ایرنا– نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مودیان به انحای مختلف از معافیت مالیاتی استفاده می‌کنند که این کار درستی نیست، گفت: در پرداخت مالیات هیچ تبعیضی نباید وجود داشته باشد بلکه همگان باید متناسب با درآمدشان مالیات بپردازند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام وحید احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با توضیح این نکته که حقوق بگیران مسائل مالی‌شان شفاف است و قبل از واریز حقوق، مالیات‌شان کسر می‌شود، افزود: اما برخی مشاغل و افراد که درآمدهای بالایی دارند، از پرداخت مالیات طفره می‌روند.

وی وی با بیان اینکه برخی مشاغل هنوز آن طور که شایسته است، مالیات نمی‌پردازند، اضافه کرد: راه گریز مالیاتی هنوز هم برای برخی وجود دارد که باید به رفع این مشکلات بپردازیم و همگان متناسب با درآمدشان مالیات بپردازند.

نماینده شرق استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برخی موارد می‌بینیم که بعضی مشاغل در مقابل خدمات و کالایی که ارائه می‌دهند، سعی می‌کنند به طرقی مانند کارت به کارت و وجه نقد مبلغ را دریافت کنند، این‌ها نمونه‌هایی از فرار مالیاتی است که باید رفع شود.

حجت الاسلام احمدی بر ضرورت امتداد گام‌های دولت سیزدهم در راستای بهره‌گیری از ظرفیت مالیات در خدمت‌رسانی و ایجاد عدالت اجتماعی و باز توزیع ثروت در کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مالیات در تمامی کشورها یک منبع پایدار درآمد است، افزود: دولت‌ها برای اداره کشور و ارائه خدمات به مردم به آن تکیه دارند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها منبع درآمدی به جز مالیات ندارند و از همین محل امور کشور را پیش می‌برند، تصریح کرد: همین موضوع نشان می‌دهد که مالیات ستانی عادلانه، حقه و مبتنی بر اطلاعات چقدر اهمیت دارد.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته سیستم مالیاتی به گونه‌ای تعریف شده است که هیچ کس نمی‌تواند گریز و فراری از آن داشته باشد. همگان موظفند در مقابل امکاناتی که در کشور از آن استفاده می‌کنند و درآمدی که دارند، به پرداخت مالیات بپردازند.

حجت الاسلام احمدی گفت: قطعاً اقدام دولت سیزدهم در زمینه اصلاح ساختار نظام مالیاتی کشور و دریافت مالیات حقه و عادلانه از همگان کار باارزشی است اما نباید تصور کنیم که کار تمام شده و به طور کامل سیستم مالیاتی کشور اصلاح شده است.

توجه به درمان کودکان با بهره گیری از مالیات

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقداماتی که دولت سیزدهم در زمینه اصلاح ساختار مالیاتی کشور انجام داد، خوب بود و توانست درآمدهای مالیاتی دولت را افزایش دهد. این روند باید ادامه یابد و مالیات-ستانی حقه از همگان در دستور کار باشد.

احمدی با بیان اینکه به‌کار انداختن درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات به مردم در زمینه بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: توجه به درمان کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به کار انداختن درآمدهای مالیاتی در امور مهمی همچون بهداشت مزیت‌های زیادی برایمان دارد. خانوارها معمولاً نمی‌توانند از عهده این مخارج برآیند و کمک دولت به آنها از محل درآمدهای مالیاتی منطقی است. به کارگیری درآمدهای مالیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های کشور چه در سطح ملی چه در سطح استانی و سهم مشخص از مالیات برای بخش‎‌های راهبردی در زمینه افزایش رفاه جامعه نظیر بهداشت و توسعه شهری اقدام بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: به طور مثال، چهار درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص داده شده است تا از آن در راستای بهبود ارائه خدمات به مردم بهره بگیرند. از محل این سهم شهرداری‌ها، امکان توسعه جاده‌های درون‌شهری، اتوبان‌های داخل شهر و همچنین تهیه تجهیزات حمل‌ونقل عمومی نظیر اتوبوس، بی‌آرتی، مترو، قطار فراهم خواهد شد.

نظر شما