شناسهٔ خبر: 67348440 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

شرایط رایگان شدن قبوض آب اعلام شد

برای مشترکینی که زیرالگو، مصرف آب دارند و نسبت به سال گذشته خود، مصارف خود را کاهش داده‌اند، به‌ازای هر مترکعب کاهش مصرف، ۹۰۰ تومان در قبوض آنها لحاظ می‌شود که حتی ممکن است مجموع پاداش دریافتی از آب‌بهای آنها بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، شهرام حیدریان، مدیرکل دفتر تعرفه و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۴ میلیون مشترک آب در کشور داریم که ۳۴ میلیون واحد انشعاب را شامل می‌شود.

وی افزود: ۵۵درصد مشترکان که ۳۱درصد آب شرب را مصرف می‌کنند، مصارفی زیرالگو تا الگوی مصرف دارند، ۳۲ درصد مشترکان با سهم ۵۳درصدی در مصرف آب، بیش از دو برابر الگو مصرف آب دارند و ۶ درصد مشترکان با سهمی ۱۶ درصدی در مصرف آب، بیش از ۲برابر الگو مصرف آب دارند.

حیدریان با بیان اینکه “از ابتدای سال ۱۴۰۲ ساختار تعرفه اب تغییر کرد”، گفت: تفره‌گذاری آب به‌گونه‌ای شد که مشترکین پرمصرف انگیزه بیشتری برای کاهش مصرف داشته باشند.

وی ادامه داد: برای مشترکان پرمصرفی که بیش از ۲ برابر الگو، مصرف آب دارند پس از اطلاع‌رسانی و چند نوبت اخطار، اگر مصرف خود را اصلاح نکنند، در زمان پیک تابستان، آب آنها به‌صورت موقت از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر قطع خواهد شد.

مدیرکل دفتر تعرفه و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: با اقدامات مدیریتی و اصلاح ساختار تعرفه‌ای، رشد مصرف اب شرب که بیش از ۳درصد بود به کمتر از ۱٫۸ درصد رسید.

وی افزود: برای مشترکینی که زیرالگو، مصرف آب دارند و نسبت به سال گذشته خود، مصارف خود را کاهش داده‌اند، به‌ازای هر مترکعب کاهش مصرف، ۹۰۰ تومان در قبوض آنها لحاظ می‌شود که حتی ممکن است مجموع پاداش دریافتی از آب‌بهای آنها بیشتر شود و نه‌تنها قبض آب آنها رایگان شود، بلکه مبلغی نیز از آبفا بستانکار شوند.

حیدریان با بیان اینکه الگوی مصرف اب خانگی ۱۵ مترمکعب در ماه است، گفت: برای ۵۵درصد مشترکان که مصارفی زیرالگو دارند، به‌ازای هر مترمکعب مصرف آب، ۳۶۰ تومان لحاظ می‌شود، یعنی ۵۵درصد مشترکین آب‌بهای ماهانه‌ای در حدود ۶۴۰۰ تومان که شامل ۵۴۰۰ تومان آب‌آبها و ۱۰۰۰ تومان آبونمان می‌شود پرداخت می‌کنند.

نظر شما