شناسهٔ خبر: 67348203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محمد مهاجری مجرم شناخته شد

هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با اکثریت مطلق آراء محمد مهاجری را مجرم شناخت.

صاحب‌خبر -

اکبر نصراللهی سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، در تشریح رسیدگی به پرونده جواد مهاجر ملقب به محمد مهاجری که با حضور اعضای هیأت منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، گفت: جواد مهاجر با توجه ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای و غیرقابل گذشت بودن موضوع شکایت، به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (جرم سیاسی) در بستر فضای مجازی و شبکه ایکس (توئیتر) متهم است.

آقای مهاجر در توئیت خود در تاریخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ بیان داشته است: "با اطلاع دقیق میگویم همان عصر ۴ شنبه که کودک دو ساله گوشواره قلبی در کرمان با کینه داعش تکه پاره شد، آقای ابراهیم رئیسی در پاستور مشغول دستور پرونده سازی به عواملش برای رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان بود". آقای جواد مهاجر همچنین در توئیت دیگری نوشته است: قالیباف با همه اختلافاتش با رئیسی در یک چیز با او همسوست او هم دشمن انتخابات پرشور و انتخابات آزاد است."

متهم در پاسخ به سوال دادگاه و برخی اعضای هیأت منصفه در مورد مستندات توئیت خود در ماجرای رد صلاحیت حسن روحانی گفت: منبع او فرد موثق است؛ وی در مورد ادعای خود در مورد مخالفت شهید رئیسی با مشارکت گسترده در انتخابات ادعا کرد: شهید رئیسی در مورد انتخابات ترک فعل کرد و به نظر رهبری بی‌توجهی کرده است.

نصراللهی گفت: اعضای هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بعد از شنیدن دفاعیات متهم و اظهارات نمایندگان شاکی، آقای جواد مهاجر را با اکثریت آراء مجرم دانستند و مستحق تخفیف ندانستند.

وی با تشریح برخی از مباحث اعضای منصفه گفت: برخی از اعضای هیأت منصفه با استناد به اظهارات شهید رئیسی چند ماه قبل از انتخابات گفتند اظهارات و اقدامات رئیس‌جمهور با ادعای متهم سازگار نیست؛ به استناد خبر‌های موجود در رسانه‌های مختلف شهید رئیسی در ۸ آذرماه ۱۴۰۲ گفت: دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است؛ همچنین در دوم اسفند ۱۴۰۲ گفت: انتخابات باید یکی از جلوه‌های مهم و بزرگ انسجام ملی باشد؛ مسئولان به جوانان میدان دهند و از ظرفیت‌ها، نشاط و انگیزه آنان غفلت نکنند.

امروز همچنین پرونده اکبر کریمی مدیر مسئول کانال خبری تحلیلی سپیده نیوز موضوع شکایت شرکت تعاونی و توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر بررسی شد.

اکبر کریمی در پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ با انتشار مطلبی با تیتر "مجمع غیر قانونی تعاونی توسعه و عمران اسلامشهر تعطیل شد و از تخلفات - جلساتی که عده‌ای با قرآن و ربع سکه با اعضای تعاونی - تعاونی توسعه و عمران پاسخگو تخلف‌ها و حاشیه‌هایش باشد"، به نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی متهم است که هیأت منصفه به اتفاق آراء، متهم را مجرم ندانست.

نصراللهی در پایان گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های آقایان جواد مهاجر و مدیر مسئول کانال خبری تحلیلی سپیده نیوز که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

نظر شما