شناسهٔ خبر: 67348071 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازسازی واقعه غدیر خم در سریش آباد

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیر با هدف گسترش فرهنگ ولایت در در پارک سادات شهر سریش آباد و با حضور هنرمندان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، بازخوانی این واقعه تاریخی زمینه‌ای است برای آشنایی جوانان و نهادینه شدن فرهنگ ولایت و امامت در جامعه و همچنین تبیین حقایق واقعه غدیر، که یکی از اهداف برگزاری نمایش بازسازی غدیرخم می‌باشد.
بازسازی واقعه غدیر خم در سریش آباد
 
این مراسم به همت حوزه مقاوت شهید افیونی و ستاد مردمی برگزاری عید غدیر خم و با حضور آحاد همشهریان در این شهر برگزار شد.
 
سرهنگ مصطفی قنبری فرمانده حوزه مقامت بسیج شهید افیونی سریش آباد در حاشیه این مراسم گفت: واقعه غدیر خم در راستای معرفی، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل های
آینده و الگو سازی عید غدیر با استفاده از آیات و روایات بوده و هدف ازا ین برنامه تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر است.
 
وی، امام‌شناسی و افزایش معرفت و معرفی واقعه غدیر را از ضروریات امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین و تشریح محتوای غدیر، ولایت و امامت برای همگان تاکید کرد.
 
وی افزود: امیدواریم با بازسازی این واقعه به‌ صورت نمادین بتوانیم فرهنگ ولایت و سیره نبوی و معصومان را با استفاده از هنر به همگان نشان دهیم.
 

نظر شما