شناسهٔ خبر: 67347857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توجه به نقش آفرینی بانوان در حوزه مد و لباس با تشکیل شورای مشورتی در طرقبه شاندیز

نشست هم افزایی،هم اندیشی حوزه مد و لباس بانوان با حضور برخی فعالان، تولیدکنندگان، کارآفرینان و اتحادیه های تخصصی اصناف شهرستان طرقبه و شاندیز برگزار شد. نشست هم افزایی،هم اندیشی حوزه مد و لباس بانوان با حضور برخی فعالان، تولیدکنندگان، کارآفرینان و اتحادیه های تخصصی اصناف شهرستان طرقبه و شاندیز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طرقبه و شاندیز در این جلسه با اشاره به سخنان رهبری و بیان دغدغه های ایشان از ابتدا و حتی دوران ریاست جمهوری و پس از آن در خصوص طرح لباس ملی به بیان برخی قوانین و مقررات و دستورالعمل ها و شاخص های کمیته کارگروه ساماندهی مد و لباس پرداخت.

رضا چاوشان ضمن تبریک روز اصناف با اشاره به نتایج مثبت تعامل دو جانبه دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق اصناف اظهار داشت: آموزش، توانمندسازی ، شناسایی، حمایت تا نظارت در حوزه مد و لباس و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های دائمی و فصلی از نقاط مهم و لازم همکاری هاست.
دکتر طاهر عزیزی فعال طراحی مد و لباس نیز در این جلسه با بیان برخی دغدغه‌های خود و مشکلات پیش رو در خصوص پوشش بانوان خصوصا نوجوان گفت: فرهنگ سازی مهمترین تاثیر رادر ذهن جوان و نوجوان میتواند بگذارد مثلا نوجوان های امروزی ترغیب به استفاده از نمادها و پوشش های بعضی از کشورهایی را دارند که همخوانی با روح ملی مذهبی ما آن نمادها و مدل ها ندارد. 
وی ادامه داد: ماهم میتوانیم بستر کاراکتر سازی و فرهنگ استفاده از نمادهای و خطوط اسلیمی و یا تعریف الگوهای درست در این حوزه را انجام دهیم و علاقه مندی آنان را در نظر بگیریم تا تاثیر آن را در ذهنیت نوجوان در آینده ببینیم.
این فعال صنعت طراحی پوشاک افزود: فرهنگ سازی میتواند در آموزش و پرورش و رسانه ها نیز دنبال صورت گیرد.
در ادامه این نشست رحیمی مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری مهرنگار اظهارداشت: برگزاری جشنواره های کشوری و استانی عالی هستند ولی تضمینی لازم دارد تا طراح که وقت گذاشته است ، تحقیق و بررسی کرده در خصوص یک منطقه زیست بومی و طرحی ارائه داده است درست معرفی شود و با اتصال به کارخانه یا شرکت تولیدی و یا سایر مجموعه ها کار خوب او به تولید برسد و حمایت شود.
وافری فعال در حوزه طراحی و دوخت یکی دیگر از حاضرین در این نشست گفت: یکی از مسائل مهم مد و لباس ما در خصوص طراحی در رده سنی ۶ تا۱8 سال می باشد که توجه به سلیقه نوجوان در این سن کمتر شده و اکثر لباسها مناسبتی با این گروه سنی ندارد .
در ادامه باقرپور رییس اتاق اصناف آمادگی خود را جهت همکاری و بسترسازی در خصوص برگزاری نمایشگاه های دائمی و به صورت فصلی در حوزه پوشش ایرانی اسلامی و یا تخصصی بانوان اعلام نمود .
رضا چاوشان خاطرنشان ساخت: اینگونه اجماع های مشورتی و کارگروه های باید تبدیل به فرصت برای فرهنگ برخواسته از یک شهرستان و تبدیل آن به فرهنگ عمومی موثر شود.

نظر شما