شناسهٔ خبر: 67347758 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ناآرامی و خشونت‌های انتخاباتی در کمین فرانسه

وزیر کشور فرانسه جرالد دارمانین امروز دوشنبه در حالی که رقابت‌های انتخاباتی در این کشور وارد آخرین هفته قبل از انتخابات شده، گفت که فرانسه ممکن است شاهد ناآرامی‌های مدنی و خشونت‌های مرتبط با انتخابات باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «احتمال تنش‌های بسیار شدید وجود دارد؛ مقامات برای یک وضعیت بسیار ملتهب آماده می‌شوند» وزیر کشور فرانسه جرالد دارمانین این اظهارات را امروز دوشنبه در آستانه انتخابات این کشور که قرار است کمتر از یک ماه قبل از المپیک 2024 پاریس برگزار شود، بیان کرد. وی در مصاحبه با رادیو آرتی‌ال افزود «مردم به پاریسی‌ها، به نخبگان نه می‌گویند».

شکست سنگین حزب رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا، او را بر آن داشت تا مجلس ملی را به امید خروج از بن‌بست منحل کند؛ اما برای بسیاری از رای‌دهندگان فرانسوی این انتخابات، به همه‌پرسی درباره سرنوشت رئیس‌جمهوری تبدیل شده که محبوبیتش بعد از چند بحران سیاسی سقوط کرده است. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این قمار ماکرون، آینده سیاسی‌اش را در معرض خطر جدی قرار داده و ممکن است قدرت در فرانسه را بعد از سال‌ها به دست راست افراطی بدهد.

با وجود اعتراف رئیس‌جمهور فرانسه به کاستی‌ها و احتمال این که مجبور شود در ائتلافی ناخوشایند با یک نخست‌وزیر راست افراطی کار کند که عملاً تصمیم‌گیری در پارلمان فرانسه را معلق می‌کند، ماکرون تاکید دارد که بدون توجه به نتیجه انتخابات تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود (سال 2027) در سمتش باقی می‌ماند.

برچسب‌ها:

نظر شما