شناسهٔ خبر: 67347657 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ارتقای دو دانشکده به دانشگاه در شورای گسترش وزارت علوم تصویب شد

جلسه ۹۷۴ شورای گسترش آموزش عالی که به ریاست وزیر علوم تشکیل و ارتقای دانشکده علوم انسانی و هنر حضرت معصومه(س) و مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در جلسه ۹۷۴ شورای گسترش آموزش عالی که به ریاست وزیر علوم، تحقیقات فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه تشکیل شد، الگوی پیشنهادی سطح‌بندی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی، بازنگری اساسنامه برخی مؤسسات پژوهشی و ارتقای برخی مؤسسات آموزش عالی مطرح شد.

وزیر علوم در این جلسه گفت: به بخش خصوصی باید توجه ویژه شود. ما نسبت به بخش خصوصی نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، باید به این مسئله توجه ویژه داشت، و به رشد آن کمک کرد، در این صورت بخش خصوصی می‌تواند بخشی از بار وزارت علوم را سبک کند.

زلفی گل در ادامه گفت: انتظارات ما از مراکز علمی غیرانتفاعی نسبت به مراکز دولتی باید متفاوت باشد، در این زمینه نوآوری داشته باشیم، مثلا هیئت علمی تمام وقت برای دانشگاه‌های غیر انتفاعی ضروری نیست، مثلا اساتیدی که در صنعت توانمند هستند اما فرصت ندارند هر روز در دانشگاه باشند، می‌توانند دو روز در هفته در دانشگاه حضور پیدا کنند. در این جلسه موارد زیر نیز به تصویب رسید:

بررسی درخواست ارتقای مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه

با توجه به موافقت مرکز هیئت‌های امنا و گزارش مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت با ارتقای مجتمع آموزش عالی سروان به دانشگاه سراوان موافقت شد. از آن‌جا که این دانشگاه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در حوزه بلافصل منطقه ساحلی مکران قرار گرفته و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه آموزش عالی استان و منطقه ایفا نماید حوزه فعالیت دانشگاه، جامع درنظر گرفته شد.

بررسی ارتقای دانشکده علوم انسانی و هنر حضرت معصومه (س) به دانشگاه حضرت معصومه (س)

با توجه به مصوبه مرکز هیئت‌های امنا و همچنین گزارش مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت با ارتقای دانشکده علوم انسانی و هنر حضرت معصومه (س) به دانشگاه حضرت معصومه (س) موافقت شد.

درخواست تغییر عنوان دانشگاه فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملّی مهارت

درخواست دانشگاه فنی حرفه‌ای مبنی بر تغییر عنوان دانشگاه مطرح و با تغییر عنوان دانشگاه فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملّی مهارت موافقت و مقرر شد فرایند قانونی اصلاح اساسنامه توسط آن دانشگاه انجام و پس از تائید مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب شورای گسترش آموزش عالی برسد.

نظر شما