شناسهٔ خبر: 67347359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معرفی کتاب؛

«دره در آتش»

کتاب «دره در آتش» روایتی داستانی از شهدای سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در شمال غرب کشور که به نویسندگی «محمدحسین حسین پور» در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «دره در آتش» روایتی داستانی از شهدای گران قدر سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در شمال غرب کشور که به نویسندگی «محمدحسین حسین پور» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

حضور افتخارآفرین رزمندگان در مرز‌های شمال‌غرب، ضامن امنیت کشور است. سال ۱۳۸۵ هم رزمندگان تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس (ع) در این منطقه حضور داشتند؛ اما در درگیری با عناصر ضدانقلاب تنی چند از این رزمندگان به فیض شهادت نایل آمدند. کتاب دره در آتش که به قلم محمدحسین حسین‌پور به رشته تحریر آمده به بازگویی خاطرات و زندگی‌نامه شهدای این حادثه پرداخته است.

در بخشی از کتاب آمده است:

ساعت دو یا سه بامداد سال تحویل می‌شد. اثری از تو نبود که نبود. بیشتر از من، بچه‌ها منتظر بودند و کم کم خواب داشت چشمان شان را می‌بست که صدای زنگ تلفن بیداری را به چشم‌های منتظرشان هدیه کرد. می‌دانستم تویی. بی اینکه سلام کنم یا جویای احوالت شوم، پرسیدم:

- کجایی؟ و وقتی شنیدم نیم ساعت دیگر خواهی رسد، گویی پر کشیدم. دیدنت شوق می‌خواست و شور. خانه با تو رنگ و بوی دیگری می‌گرفت. وجودت آرامش بخش بود و سایه بان بودی برای مان. بهتر است راحت حرف بزنم که هر چه بگویم کم گفتم... لا تو زندگی ما هیچ کم نداشت... هیچ چیزی!

ثانیه‌های پایانی سال، در خانه گشوده شدو تو آمدی. خانه بوی گل گرفت! هوا سرد بود، اما تو گرمابخش زندگی مان شدی. بچه‌ها چه ذوقی کردند. به آغوشت پریدند و از سر و کولت بالا و پایین می‌رفتند.

- بچه‌ها بابا خسته است از ماموریت اومده... سجاد... میلاد... ثریا...

مگر گوش به حرف می‌دادند؟ تورا پس از مدت‌ها دیده بودند و نمی‌شد کتوقفشان کرد. نه آن شب، بلکه هر وقت از ماموریت برمیگشتی چنین بود.

انتهای پیام/

نظر شما