شناسهٔ خبر: 67347348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی دستگاه‌های امدادی گیلان برای مقابله با خطرات احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان گفت: در حال حاضر بارش برای برخی از محصولات کشاورزی نیاز است، اما دستگاه‌های اجرایی امدادی استان برای وقوع سیلاب آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا حق بین در گفتگو با شبکه خبر گفت: سازمان هواشناسی استان گیلان از یکم تا پنجم تیرماه هشدار زرد برای داخل استان و هشدار نارنجی و احتمال وقوع سیلاب برای ارتفاعات و دامنه‌ها صادر کرده بود.

­این مقام مسئول با بیان اینکه سطح هشدار براساس شدت و حجم محدوده درگیر صادر می‌شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی امدادی استان آماده هستند تا اگر سیلابی جاری شود، سریعا مسیر‌های سیل را برای تخلیه آب بازگشایی کنند.

<div id="video-display-embed-code_11246477"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267304/11246477?width=600&height=350"></script></div>

­مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان گفت: بارش‌های چند روز گذشته، آسیبی به تاسیسات وارد نکرده بود و خسارت‌های مالی زیادی نداشتیم.

­حق بین افزود: در دو روز گذشته، ۳ جوان از شدت بارش‌ها به زیر پل پناه بردند و در مسیر رودخانه قرار گرفتند و بارش‌های شدید منجر به وقوع سیلاب و فوت این ۳ نفر شد.

وی گفت: در حال حاضر بارش برای مزارع و باغات چای و برخی از محصولات کشاورزی نیاز است، اما باتوجه به پیش بینی حجم بارش در ارتفاعات، دستگاه‌های اجرایی آماده مقابله با هر مخاطره‌ای هستند.

نظر شما