شناسهٔ خبر: 67347345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره‌برداری از ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در شهرستان دشتی

۵۰۰ نیروگاه پنج کیلووات خورشیدی در روستای "عربی" شهرستان دشتی استان بوشهر با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ استاندار بوشهر در آیین بهره‌برداری از ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستای عربی شهرستان دشتی گفت: انرژی خورشیدی فرصت مناسبی برای تولید برق و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.
احمد محمدی‌زاده افزود: مواد اولیه تولید برق از این نیروگاه‌ها نور خورشید است که رایگان در اختیار مردم قرار دارد و خرید برق تولیدی نیز تضمینی است و شرکت توزیع برق استان این کار را انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: خرید تضمینی برق تولیدی باعث می‌شود که سرمایه‌ای که هزینه شده در کمترین زمان ممکن برگشت داده شود.
استاندار بوشهر اظهار کرد: علاوه‌بر ۵۰۰ واحد نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی که امروز به بهره‌برداری رسید، ۵۰۰ واحد نیز در هفته دولت امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
وی تاکید کرد: فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بسیج سازندگی سپاه، دفتر روستایی استانداری، کمیته امداد و بهزیستی ماموریت دارند در یک حرکت جمعی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس تلاش کنند.
محمدی‌زاده ادامه داد: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز دعوت می‌شود در این کار مشارکت کنند.
وی گفت: شغل مطمئن و درآمد پایدار و همیشگی از مزایای این نیروگاه‌ها به‌شمار می‌رود که آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید مبتکر اجرای این چنین طرح‌های فراگیر و مردمی بوده است.
 
<div id="video-display-embed-code_11247941"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267328/11247941?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما