شناسهٔ خبر: 67347333 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست انتخاباتی دفتر تحکیم وحدت مطرح شد؛

دوگانه برنامه و کارنامه غلط و کاذب است/ وظیفه جنبش دانشجویی تلاش برای تحقق مشارکت است

نشست انتخاباتی با عنوان "تحول انقلابی؛ امتداد راه شهید جمهور" با حضور جمعی از ادوار و فعالین تشکل‌های دانشجویی در محل دفتر اتحادیه تحکیم وحدت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست انتخاباتی با عنوان "تحول انقلابی؛ امتداد راه شهید جمهور" با حضور با حضور ایمان احمدی (دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل)، محسن نراقی (دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی)، صالح ترکمان (دبیر سابق جنبش عدالتخواه)، معین رضیی (دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل)، امیرمحمد کولانی (دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان) و علی بزرگخو (دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت) در محل دفتر اتحادیه تحکیم وحدت برگزار شد.

 

بخشی پور ابتدا با بیان این نکته که اولین جلسه پیرامون انتخابات با عنوان کلی امتداد راه شهید جمهور برگزار شده است، گفت: سلسله جلساتی با حضور مسئولین یا ادوار تشکل‌های دانشجویی در ایام انتخابات در دفتر تحکیم وحدت برگزار خواهد شد.

از ابتدا قرار شد هر شخص به مدت ۱۵ دقیقه صحبت کند و در آخر بعد از پرسش سوالات حاضرین در جلسه هر شخص طی یک الی دو دقیقه پاسخ و جمع بندی ارائه کند.

 

ایمان احمدی با بیان خلاء و مسئله نگران کننده در برنامه هفتم بحث را آغاز کرد. وی گفت: "فصل دهم به عنوان فصل صنعت از لحاظ حجم و میزان تشریح برنامه یکی از کوچک‌ترین فصل‌ها هست".

وی اظهار کرد "این برنامه هیچ راه حلی را به مخاطب خود ارائه نمیدهد و مجموعه‌ای از تارگت‌های بالا به پایین است". احمدی با بیان این که از ابتدا وعده‌ها و صحبت‌های کاندیدا‌ها را مورد بررسی قرار داده است گفت: از ابتدای شروع رقابت از سوی کاندید‌ها تا کنون برنامه‌ای درباره صنعت گفته نشده و در عین حال اهمیت بسیار بالایی دارد و فقط به کلی گویی بسنده کرده‌اند که این نگران کننده است.

دوگانه برنامه و کارنامه غلط و کاذب به نام است/ وظیفه جنبش دانشجویی تلاشش برای تحقق مشارکت است

صالح ترکمان با بررسی گذشته از سال ۹۲ گفت: سیاست ورزی در جمهوری اسلامی داشت به سمت بغرنجی میرفت و به نقطه حضیض خود میرسید. وی در ادامه گفت: عملکرد طی دو سه سال گذشته شیب حرکت به سمت آن نقطه بغرنج را کمتر کرد.

ترکمان گفت: الان در وضعیتی هستیم که تلاش‌هایی برای از بین بردن سیاست در جمهوری اسلامی و محدود کردن سیاست به یک فرم‌های عادی که سیاسی نیست در حال انجام است.
وی گفت: انتخابات تولد دوباره‌ای برای سیاست است مخصوصا برای جمهوری اسلامی.

وی باتوجه به صحنه مناظرات که کارشناسان فقط باهم گفتگو میکنند گفت: عملا رئیس جمهور را داریم تقلیل میدهیم به یک کارشناس ارشد و انتخابات را یک واقعه سیاسی به یک واقعه کارشناسی تبدیل میکنیم.


امیر محمد کولانی هدف انقلاب اسلامی را، هدفی والاتر از مسائل اقتصادی عنوان کرد و گفت: شهید رئیسی را ما به نام شخصی که میخواهد کشور را از لحاظ صنعتی توسعه بدهد نمیشناسیم.

وی با توصیف فعالیت‌های مختلف شهید رئیسی گفت: ما شهید رئیسی را به عنوان مردمی بودم میشناسیم و نباید آدرس غلط برای مردم ترسیم کنیم. با توجه به زمان کوتاه برگزاری انتخابات، وی گفت: با حادثه‌ای که اردیبهشت ماه رخ داد آرایش‌های سیاسی به صورت درست شکل نگرفتند.
وی با توجه به بیان لزوم انتخاب درست نسبت به اشتباه و مقایسه با دهه هشتاد یا دهه نود در دولت‌های مختلف گفت: ما به عنوان فعالین دانشجویی نقش ویژه‌ای برای شرکت مردم در انتخابات و شناساندن کاندید اصلح داریم. وی گفت: ما باید شاخص‌های نامزد اصلح را برای مردم جا بیاندازیم.

دوگانه برنامه و کارنامه غلط و کاذب به نام است/ وظیفه جنبش دانشجویی تلاشش برای تحقق مشارکت است
معین رضیئی گفت: کسانی که رای می‌دهند جمهوری اسلامی برایشان اهمیت دارد. وی با بیان تغییر فضای انتخاباتی از سال ۸۴ تا کنون گفت: شهید رئیسی با نشان دادن سلوک سیاسی و اخلاقی خود یک دو قطبی را بین سطح رجول سیاسی ما را بالا برده است تا جایی که لجن پراکنی به حساب می‌آید برای کسی که بخواهد دوگانه سازی کند یا تهمت بزند و این اتفاق را شهادت شهید رئیسی به وجود آورده است.

وی فرق این انتخابات را رودر رویی درونی جبهه انقلاب عنوان کرد و گفت: دارای تعریف‌های چندگانه هستیم.
وی ادامه داد: باتوجه به شرایط فعلی و تمایز این انتخابات با سایر انتخابات گفت: جریان دلبسته به جمهوری اسلامی بعد از اتفاقات ۱۴۰۱ ممکن است سبد رای آن‌ها تغییر کرده باشد و شاید مطالبه بی حجابی یا ارتباط با غرب را داشته باشند.

وی درباره دوگانه جلیلی قالیباف گفت: پازلی را که نتوانستند اصلاح‌طلبان انجام بدهند ناخواسته خودمان داریم تکمیل میکنیم. وی درباره خطر این اتفاق گفت: این اتفاق را دیده‌ایم که این شکاف آنقدر در جهت زدن نیرو‌های انقلاب تشدید می‌شود که طرفین موقع جمع بندی همدیگر را با دلخوری می‌بینند و وجهه یاس و نا امیدی بین جبهه انقلاب پیش می‌آید.


محسن نراقی گفت: وظیفه جنبش دانشجویی تلاش برای تحقق مشارکت در انتخابات طبق دستور مقام معظم رهبری و بررسی برنامه‌ها بدون غرض ورزی سیاسی و جناحی است. وی گفت: مخالفم جنبش اسلامی خود را فدای یک شخص یا جریان خاص بکند.

وی در مورد افزایش مشارکت، ایده گفتگو‌های چهره به چهره و مستقیم را پیشنهاد داد و گفت: باید در مساجد و میادین کرسی‌هایی را داشته باشیم و از اهمیت انتخابات بگوییم.

وی در مورد معرفی فرد اصلح گفت: رئیس جمهور باید نسبت به مسائل اساسی کشور نگاه داشته باشد، جمع بندی داشته باشد و قدرت تصمیم گیری داشته باشد.

علی بزرگخو گفت: اولین موردی که دارد ازبین میرود و سوخت میشود یک دوگانه غلط و کاذب به نام برنامه و کارنامه است. وی گفت: ما نیاز به این داریم به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی برگردیم و باز تعریف کنیم که ما چه چیز می‌خواستیم و برای چه آمدیم.

وی گفت: مجموع چیز‌هایی که ما از اتفاقات مختلف گرفتیم اسلام گرایی خود بنیاد هست. یعنی در یک لحظه تاریخی ملت ما به این نتیجه رسید روی پای خود بایستد که آزادی، عدالت و استقلال را میخواهد.

وی در مورد فعالیت تشکل‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۳ گفت: تشکیلات دانشجویی حرکتی را باید رقم بزنند که در سال ۸۴ در مطالبه امر عدالت رقم زدند.
 
نراقی در پاسخ به مشارکت حداکثری گفت: اولین وظیفه جنبش دانشجویی مشارکت هست و برای ساحت فعالیت آن، چون متاسفانه در میدان رسانه ما نقش آفرین نیستیم فعالیت جنبش دانشجویی برخورد مستقیم است چه در سطح دانشگاه و چه در سطح جامعه. دانشجویی که از صبح بیدار میشود برود سر کلاس تا زمانی که میخواهد بخوابد باید یک سناریویی را که افزایش مشارکت رقم بخورد برای خودش تعریف کند.

نظر شما