شناسهٔ خبر: 67347313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار نماینده سابق مجلس؛ این نامزد‌ها دوباره با FATF مخالفت می‌کنند

«اگر شخصی مدعی چنین موضوعی (مخالفت پیوستن ایران به FATF) است و اعلام هم می‌کند در آینده اگر کسب قدرت کند باز هم مخالف این موضوعات خواهد بود و تا الان هم این موضوع بی‌تاثیر نبوده است، زیرا در نظام بین‌الملل این مسئله به عنوان ابزاری در اختیار کشور‌های غربی و اروپایی و آمریکا قرار گرفته است.»

صاحب‌خبر -

یک نماینده پیشین مجلس گفت: بعضی از نامزدها حرفی برای گفتن ندارند، طرف مسئول یک سازمان و تشکیلات است همین الان هم از خانواده‌ها و اعضای سازمان نظرسنجی می‌کنند از این نامزد ناراضی هستند اما دم از آمار و ارقام می‌زنند.

به گزارش ایلنا، شهریار حیدری، درباره صحبت‌های مصطفی پورمحمدی در خصوص دلیل مخالفت سعید جلیلی با تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: FATF بحث مالی کشورها در ارتباط با نظم نوین و امنیت جهانی است. قاعدتا وقتی کشورها در دنیا روی یک موضوعی اجماع می‌کنند و به نتیجه می‌رسند، اعلام می‌کنند که هر کشوری که تمایل دارد با تروریسم مبارزه کند قاعدتا باید شفافیت مالی داشته باشد؛ جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که در محور مبارزه با تروریسم بوده است قاعدتا نباید نگران پیوستن به FATF باشد.

این نماینده پیشین مجلس، تاکید کرد: نگاه ما به FATF باید جهانی و ژئوپولتیکی باشد که توجه کنیم جمهوری اسلامی در کجای دنیا قرار گرفته است و قاعدتا باید خودمان را همراه دنیا کنیم و نگران این موضوع هم نباشیم چون اساسا شائبه ایجاد می‌کند. وقتی شخصی که دارای یک جایگاه بزرگ در کشور است، ادعا می‌کند و به صراحت هم اعلام می‌کند ما نمی‌پذیریم و اجازه هم نمی‌دهیم، قطعا این کار خلاف قواعد سیاسی و بین المللی است. FATF سال‌هاست مورد مناقشه و بحث در مجلس است و قرار شد مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان این‌که حاکمیت و مجمع تشخیص مصلحت نظام که باید به این نتیجه برسند که پیوستن به FATF به صلاح و مصلحت کشور است یا خیر نه یک شخص، خاطرنشان کرد: اگر شخصی مدعی چنین موضوعی (مخالفت پیوستن ایران به FATF) است و اعلام هم می‌کند در آینده اگر کسب قدرت کند باز هم مخالف این موضوعات خواهد بود و تا الان هم این موضوع بی‌تاثیر نبوده است، زیرا در نظام بین‌الملل این مسئله به عنوان ابزاری در اختیار کشورهای غربی و اروپایی و آمریکا قرار گرفته است.

حیدری با با اشاره به اینکه برای مردم هم باید معنا و مفهوم FATF شفاف شود، اظهار داشت: باید در مناظرات باید به مردم گفته شود اگر عضو FATF نشویم یا بشویم چه ویژگی‌های مثبت و منفی دارد. مردم نمی‌دانند که از مسئله FATF به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌شود بررسی این مسئله نیازمند یک بازنگری جدی است، چرا که این ابزار در اختیار غربی‌ها است و به عنوان یک نقطه ضعف درباره کشورمان علیه ما از آن استفاده می‌کنند. قطع به یقین آقایانی که در مناظره بحث می‌کنند باید پیامدهای این موضوع را شفاف به مردم اعلام کنند، چراکه مردمی که بار سنگین تحریم‌ها را تحمل می‌کنند، باید در جریان این موضوع و پیامدهای احتمالی ادامه این تصمیمات قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: وظیفه بررسیFATF با مجمع تشخیص مصلحت نظام است و نه در اختیار آقای جلیلی است و پورمحمدی.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعضی از نامزدها حرفی برای گفتن ندارند، طرف مسئول یک سازمان و تشکیلات است همین الان هم از خانواده‌ها و اعضای سازمان نظرسنجی می‌کنند از این نامزد ناراضی هستند اما دم از آمار و ارقام می‌زنند.

به نظرم بعضی از نامزدها وقت نمی‌کنند یا فرصت نداشتند چیزی به عنوان برنامه ارائه کنند و به خاطر این اتفاق بعد از حادثه بالگرد شهید رئیسی آمادگی نداشتند انصافا من خودم با نگاه کارشناسی می‌بینم خیلی از این‌ها در مقام کوچکتر خود به هیچ وجه موفق نبودند چه برسد که بخواهیم به آن‌ها کشور را تحویل دهیم.

نظر شما