شناسهٔ خبر: 67347151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هشدار صنعا به آمریکا

وزارت خارجه صنعا با تاکید بر اینکه عملیات‌های یمن ضد کشتی‌های صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم غزه انجام می‌شود و یک اقدام قانونی و اخلاقی است، به آمریکا درباره دخالت در امور داخلی کشورها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: وزارت خارجه دولت صنعا در یمن در واکنش به تهدیدات و اظهارات مداخله جویانه آمریکایی‌ها علیه یمن، به واشنگتن هشدار داد تا از دخالت در امور داخلی کشورها دست بردارد.

وزارت خارجه دولت صنعا در بیانیه‌ای تاکید کرد: جنایات جنگی و نسل کشی که اشغالگران علیه مردم فلسطین در نوار غزه به راه انداخته‌اند، با حمایت بی‌شرمانه آمریکا در همه سطوح سیاسی، نظامی، مالی و لجستیکی همراه است.

این وزارتخانه افزود: کاری که نیروهای مسلح یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، انجام می‌دهد، یک اقدام انسانی و قانونی است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: عملیات‌هایی که یمن ضد این کشتی‌ها انجام می‌دهد، بر مبنای اصل استفاده دولت از اختیارات خود مطابق با قانون اساسی و قوانین یمن در دفاع از منافع کشور است.

این بیانیه وزارت خارجه دولت صنعا بعد از آن صادر شد که واشنگتن روز یکشنبه، بار دیگر نیروهای مسلح یمن را به تهدید آزادی کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ متهم و تحریم‌های جدیدی علیه طرف‌های مختلف در چین به اتهام کمک به نیروهای مسلح یمن در ساخت سلاح‌های پیشرفته‌ای که به زعم ‌شان از آنها در عملیات ضد منافع آمریکا و متحدان آن استفاده می‌شود، تحمیل کرد.

این ادعاهای آمریکا در حالی است که اخیراً یمنی‌ها یک شبکه جاسوسی آمریکایی- صهیونیستی را که در یمن عملیات‌های خرابکارانه انجام می‌داد کشف و منهدم کردند. همچنین اعضای این شبکه جاسوسی چند روز قبل در اعترافات خود اعلام کردند که با جمع آوری اطلاعاتی از داخل یمن که آنها را در اختیار آمریکایی‌ها قرار می‌دادند، به شکل گسترده بخش اقتصادی یمن را هدف قرار داده بودند.

نظر شما