شناسهٔ خبر: 67346847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲۶۶ تعاونی کرمانشاه در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت‌نام کردند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت‌نام ۲۶۶ شرکت‌ تعاونی در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهروز جمشیدمفید ظهر امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره تعاونی‌های برتر هر سال باهدف ترویج فرهنگ تعاون و کارگروهی برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع کار جمعی و تعاون در جهت رونق تولید کشور همچنین تحقق شعار سال که یکی از محورهای آن مشارکت مردم است، با برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر می‌توان فرهنگ مشارکت مردم در اقتصاد را در میان افراد جامعه ترویج کرد.

وی ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و آشنایی با جایگاه کسب‌وکارهای تعاونی از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: با توجه به شعار سال، «جهش تولید با مشارکت مردم»، توجه به مقوله تعاون یکی از راه‌های مشارکت مردم در امر تولید مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره، فرهنگ مشارکت مردم در اقتصاد جامعه ترویج بیشتری یافته و سهم بخش تعاون در اقتصاد به ۲۵ درصد موردنظر در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی نزدیک‌تر شود.

جمشیدمفید با بیان اینکه استان کرمانشاه از استان‌های پیش‌رو در زمینه تعاون و مشارکت‌های جمعی است، تصریح کرد: عضویت ۸۰ درصد از جمعیت دو میلیون نفری استان در تعاونی‌ها، بالا بودن فرهنگ تعاون در استان کرمانشاه را می‌رساند و استفاده از ظرفیت تعاون می‌تواند توسعه اقتصادی را برای این استان به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل اهتمام جدی در حمایت از تعاونی‌ها دارد، اضافه کرد: با اعتقاد بر اینکه که تعاونی‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان باشند، با آموزش صحیح و ترویج فرهنگ تعاون می‌توان به ایجاد سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور امیدوار بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۳۲۰۰ تعاونی فعال با عضویت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری از جمعیت دو میلیون نفری استان فعالیت دارند، گفت: این تعداد از تعاونی‌ها زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده‌اند.

جمشیدمفید افزود: نوزدهمین دوره از جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه بعد از اتمام کار داوری در شهریور سال جاری و هم‌زمان با هفته تعاون با حضور مسئولان ملی و استانی و تعاون‌گران استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

نظر شما