شناسهٔ خبر: 67346656 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

جلد اول «دانش‌نامه اهل بیت(ع)» منتشر شد

جلد اول سلسله کتاب «دانش‌نامه اهل بیت(ع)» در ۸۰۷ صفحه و به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جلد اول کتاب «دانش‌نامه اهل بیت(ع)» اثر علیرضا واسعی مصطفی صادقی کاشانی یدالله حاجی‌زاده علیرضا عالمی نعمت‌الله صفری فروشانی محمدتقی ذاکری معصومه اخلاقی است که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۸۰۷ صفحه به چاپ رسید.  

بی‌تردید دانشنامه اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت بی‌بدیل جایگاه عترت پیامبر در تبیین آموزه‌های اسلام می‌تواند نقش مهم و ماندگاری در شناساندن روش منش ایشان و الگودهی به جوامع اسلامی و دفاع معقول و صحیح از تعالیم دینی ایفا کند.

مجموعه مدخل‌های برگرفته از آموزه‌های اهل بیت(ع) زیرمجموعه علومی همچون کلام، فقه و حقوق، تفسیر و علوم قرآن، اخلاق، اجتماعی و سیاسی قرار می‌گیرد.

مسیر تدوین این دانشنامه به‌گونه‌ای طراحی شده است که برآیند کار بتواند اهدافی همچون تبیین مستند و پویایی تعالیم و شخصیت اهل بیت(ع) برای دفاع عالمانه از ایشان، بازآرایی‌ تعالیم اهل بیت(ع) با توجه به نیازهای معاصر، توسعه و تحکیم آموزه‌های اهل بیت(ع)، زدودن غبار جهل و خرافات از معارف اهل بیت(ع)، تبیین جایگاه اهل بیت در علوم، پاسخگویی روشمند و علمی به سوالات و شبهات مطرح شده در عرصه ملی و بین‌المللی در سیره و آموزه‌های اهل بیت(ع)، بازشناسی ابعاد گوناگون سیره و تاریخ اهل بیت(ع)، شناسایی و ارزیابی میراث علمی اهل بیت(ع) و آثار مرتبط با ایشان را برآورده سازد.

در این دانشنامه به اقتضای موضوع آن به آیات و نیز روایات پرشماری از اهل بیت(ع) استناد شده است و آرا و اقوال بر اساس مکتب‌های گوناگون فکری مقطع زمانی یا به گونه طیف پذیر دیگر دسته‌بندی شده‌اند.

این مجلد مشتمل بر ۴ مدخل که در خصوص چهار معصوم(ع) است که عناوین این مداخل عبارتند از: محمد بن عبدالله(ع)، علی بن ابی طالب(ع)، فاطمه(ع)، و حسن بن علی(ع).

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما