شناسهٔ خبر: 67346452 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد؛

آغاز نوبت گیری برنامه ملی سنجش نوآموزان جامانده از ۵ تیرماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز نوبت گیری برنامه ملی سنجش نوآموزان جامانده از ۵ تیرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی درخصوص اجرای برنامه ملی سنجش برای نوآموزان جامانده، گفت: سامانه نوبت گیری برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که مختص متولدین نیمه دوم ۹۶ و نیمه اول ۹۷ می‌باشد، از تاریخ ۵ تیرماه فعال می شود و ۱۰ مرکز جامع سنجش در شهر همدان و شهرستان های ملایر، نهاوند، کبودراهنگ، تویسرکان و اسدآباد آماده اجرای برنامه سنجش برای جاماندگان می باشند.

شیدایی باتاکید بر اهتمام خانواده های دارای نوآموز بدو ورود به دبستان برای نوبت گیری، افزود: سامانه نوبت گیری از تاریخ ۵ تیرماه تا ۱۱ تیرماه برای نوبت گیری فعال می باشد و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: خانواده ها برای نوبت گیری باید از طریق سامانه پنجره خدمات الکترونیک دولت به نشانی https://sso.my.gov.ir  و پرداخت هزینه به‌صورت‌ الکترونیکی اقدام نمایند و پس از دریافت نوبت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسن، عکس ۳×۴ نوآموز و پرینت برگه نوبت گیری) به مرکز جامع سنجش مورد نظر مراجعه نمایند.

شیدایی ادامه داد: در این برنامه نوآموزان مورد ارزیابی های اولیه بینایی، شنوایی، دهان و دندان، مراقبت‌های اولیه سلامت، جسمی _حرکتی و آمادگی تحصیلی قرار می‌گیرند و در صورت تشخیص برای انجام ارزیابی های تخصصی، والدین به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

وی در ادامه گفت: نوآموزانی که در مهر ۱۴۰۳ قرار است وارد دوره آموزش ابتدایی شوند، حتما باید در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و در غیر این‌صورت از ثبت نام آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

نظر شما