شناسهٔ خبر: 67346249 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عزت‌الله فولادوند در «نگاه‌نو»

ندا ولی‌پور

صدوچهل‌ویکمین‌ شماره از «نگاه نو» با عکس روی جلد «عزت‌الله فولادوند» منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ابتدا یادداشت علی میرزائی، سردبیر با عنوان «بود و نبود نگاه نو با شماست» و فراخوان جایزه مهتاب میرزائی درج شده و در ادامه و در بخش «بزرگداشت عزت‌الله فولادوند» با این مطالب همراه است: «عزت‌الله فولادوند: مترجم دانا و توانای عصر ما» به قلم علی میرزائی، «در پاسداشت عزت‌الله فولادوند: از نادره‌کارانِ کنونی ما» نوشته فخرالدین عظیمی، «نیچه و عیسایی که مسیحی نبود» نوشته مصطفی ملکیان، «جامعه باز در جامعه انقلابی» نوشته حسین شیخ‌رضایی و «صحنه چهارم از نمایشنامه اودیپوس شاه» نوشته سوفوکلس از عبدالله کوثری.

«شِن» نوشته تنسی ویلیامز با ترجمه نرگس انتخابی، «سفیدچاه» نوشته بهاره حجتی و «تیربارانِ شعاعِ آفتاب» ده شعر از شاعران کره‌ای با ترجمه حسن هاشمی میناباد در بخش «داستان و شعر» درج شده‌اند. 

در بخش گفت‌وگو نیز گفت‌وگوی علی میرزائی با محمد درویش فعال محیط‌زیست با عنوان «ضرورت مهار خشونت در پهنه زیست ایران» چاپ شده است.  

«پنجاه سالگیِ انقلاب میخک پرتغال» نوشته حبیب حسینی، «شکستی تازه برای حکومت‌های عربی» نوشته فیصل دُراج با ترجمه احسان موسوی خلخالی، «مدیریت، مدیران و انقلاب؛ و ۵۳ توصیه به مدیران امروز» نوشته علی میرزائی، «افسردگی، امید به آینده تشخیص و درمان» نوشته شهیندخت خوارزمی، «دشواریِ هویتِ ایرانی» نوشته سیما راستین، «عدالت بین‌المللی رالزی و نابَسندگی آن» از موسی اکرمی، «نقدی بر تاریخ‌نگاریِ جنبش جنگل» نوشته بهمن زبردست و «راوی پرده‌های ناخوانده تاریخ» نوشته هستی رسولی مطالب بخش مقاله‌ها این شماره از «نگاه نو» هستند.

«دیدار با عبدالحسین آذرنگ و رنمایی از کتاب رنگین‌کمان تمدن‌ها»، «قاتلانِ ماهِ گلُ‌کُش»، «انتقاد کتاب»، «کاریکاتور» و «تازه‌های کتاب» دیگر بخش‌های این مجله هستند. 

 شماره تازه «نگاه نو» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی علی میرزائی در ۲۶۰ صفحه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

 انتهای پیام 

نظر شما