شناسهٔ خبر: 67346243 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

تابستان امسال را با همراهی کتاب به یادماندنی کنید؛

اجرای سومین دوره طرح «کتابخانه تابستانه من» در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری - برای سومین سال متوالی کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری میزبان طرح «کتابخانه تابستانه من» هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، با فرا رسیدن عید سعید غدیر، جشنواره «کتابخانه تابستانه من» برای سومین سال پیاپی در کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد. این طرح که در دوران تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان به اجرا در می‌آید، به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت آنان با فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و هنری متنوع، به صورت رایگان کودکان و نوجوانان را به کتابخانه‌ها دعوت می‌کند.

«کتابخانه تابستانه من» که از سال ۱۴۰۱ در کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شده است، اکنون برای سومین سال متوالی با استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان، در تمامی کتابخانه‌های استان با برنامه‌های فرهنگی متنوع به اجرا در می‌آید.

در این طرح، کارگاه‌های آموزشی متنوعی از قبیل قصه‌گویی، ساخت و سازهای کاغذی، جلسات ادبی، کارگاه‌های داستان‌نویسی، آموزش نقالی و شاهنامه‌خوانی، تهیه روزنامه دیواری بر اساس کتاب‌های خوانده شده، نمایش‌های خلاق، جلسات مطالعه کتاب و کارگاه‌های آموزش هنرهای خانگی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌ها و لیست کتابخانه‌های مجری، می‌توانند به وب‌سایت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند و برای ثبت‌نام و شرکت رایگان در این جشنواره تابستانی به کتابخانه‌های عمومی مراجعه نمایند. این طرح از ۴ تیر تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

نظر شما