شناسهٔ خبر: 67346229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه قم و دانشکده علم و صنعت بصره

صاحب‌خبر -

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه قم و دانشکده علم و صنعت بصره با حضور روسای دانشگاه قم و دانشکده علم و صنعت بصره در دانشگاه قم انجام شد.

 به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، دکتر احمد حسین شریفی رییس دانشگاه قم در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه قم با دانشکده علم و صنعت بصره و در دیدار دکتر علی حسین عبد رئیس این دانشکده، ضمن عرض خیر مقدم به هیئت آموزشی عراقی گفت: امیدوارم حضور شما در دانشگاه بین المللی قم آغازی بر همکاری‌های دو دانشگاه باشد و ما علاقمندیم در سایه گسترش ارتباطات علمی، تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق نیز غنی‌تر گردد.

 وی افزود: دانشگاه قم بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز در رشته‌های فنی مهندسی و با حضور دانشمندان و اساتید برجسته، جز دانشگاه‌های برتر کشور است که دانشجویان عراقی زیادی نیز در آن مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: ما علاقمندیم بلافاصله این تفاهم‌نامه عملی شود و تنها روی کاغذ نباشد و در ابعاد مختلف، در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی، تبادل استاد و دانشجو، همکاری در زمینه نشریات علمی و برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی دانشجویان این تفاهمنامه به صورت عملی اجرایی شود.

 دکتر احمدحسین شریفی با اشاره به اینکه دانشگاه قم یک برآورد علمی کامل از وضعیت علمی عراق دارد گفت: طبق نظر شخصی بنده دانشگاه‌های عراق ظرف ۱۰ تا ۲۰ سال آینده در قله‌های علمی جهان خواهند ایستاد.

همچنین در ادامه این دیدار دکتر علی حسین عبد رئیس دانشکده علم و صنعت بصره نیز با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه قم و معرفی دانشکده علم و صنعت بصره بر اعلام آمادگی کامل این دانشکده برای عملی سازی تفاهم‌ نامه بین دو دانشگاه تاکید کرد.

 وی ضمن دعوت از مسئولان دانشگاه قم برای حضور در دانشگاه علم و صنعت بصره تصریح کرد: ما معتقدیم این تفاهم‌نامه باید یک تفاهم‌نامه کاربردی باشد و امیدوار هستیم که این یک تجربه موفق از همکاری با دانشگاه‌های ایران باشد و آمادگی کامل خود را در جهت برگزاری همایش‌های علمی، تبادل تجارب علمی، تبادل استاد و دانشجو و کلیه زمینه‌های همکاری که سبب افزایش اعتبار دو دانشگاه می‌شود، اعلام می‌داریم.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه قم و دانشکده علم و صنعت بصره با حضور روسای دانشگاه قم و دانشکده علم و صنعت بصره به امضا رسید.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما