شناسهٔ خبر: 67346169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر در مشهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد گفت: در روز سه‌شنبه، پنجم تیر برای دومین سال پیاپی، بزرگترین سفره اطعام، در بزرگترین بوستان مشهد، یعنی بوستان ملت برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی با گرامیداشت و تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: عید سعید غدیرخُم از اعیاد بزرگ و هویتی ماست که باید در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن تلاش و اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: بر این اساس، شهرداری مشهد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مختلف و متنوعی را در این باره بیندیشید و آنچه مسلم بوده این است که برآیند فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید به‌نحوی باشد که فضای شهر را در شأن و جایگاه این ایام آراسته کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه یکی از نکات حائز اهمیت و مورد تاکید شورای شهر در برپایی و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، بهره‌گیری و پای‌کار آوردن ظرفیت‌‎های مردمی و تشکل‌ها و هیئت‌ها است، افزود: با تکیه بر این رویکرد، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری تسهیلات و بسته‌های حمایتی خوبی را برای این مجموعه‌ها در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام منصوریان، با تقدیر از مشارکت عموم شهروندان مشهدی در مراسم مختلفی که برای گرامیداشت این ایام در نقاط مختلف شهر برپا کرده‌اند، تصریح کرد: از جمله این اقدامات، در روز سه‌شنبه، پنجم تیر خواهد بود که برای دومین سال پیاپی، بزرگترین سفره اطعام، در بزرگترین بوستان مشهد، یعنی بوستان ملت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این روز پیش‌بینی اطعام ۱۱ هزار نفر با مشارکت خیران از سراسر صورت گرفته است، گفت: علاوه‌بر این، به‌منظور غنای بیشتر این رویداد، اقدامات فرهنگی و مذهبی مختلف و متنوعی هم با محوریت غدیر تعریف شده است و شاهد نقش‌آفرینی مؤسسات فرهنگی فعال در سطح شهر نیز هستیم.

حجت‌‎الاسلام منصوریان افزود: جشن بزرگ غدیر نیز در جوار مزار شهدای گمنام، ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

نظر شما