شناسهٔ خبر: 67346033 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر ارتباطات خبر داد

افزایش ۲ برابری ظرفیت اینترنت کشور در هزار روز خدمت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح عملکرد این وزارتخانه به افزایش ۲ برابری ظرفیت اینترنت کشور از ۵.۴ به ۱۰.۷ و افزایش نقاط حضور بین‌الملل شرکت زیرساخت که به ارتقا کیفیت و پایداری اینترنت منجر می‌شود اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: عیسی زارع‌پور طی سلسله گزارش‌هایی در شبکه اجتماعی ایرانی خود به شرح بخشی از عملکرد این وزارتخانه در «هزار روز خدمت» پرداخت و نوشت: از دیگر اقدامات صورت‌گرفته برای توسعه و پایداری شبکه مادر ارتباطی کشور در هزار روز گذشته، ایجاد ۱۹ «نقطه حضور» جدید شرکت ارتباطات زیرساخت و ۸ مرکز پشتیبان آن در شهرهای مختلف است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم برای افزایش کیفیت شبکه، اصلاح مهندسی شبکه و تمرکززدایی ترافیک از تهران بود که با اقدامات صورت‌گرفته همچون توسعه ۵ برابری ظرفیت IXP های استانی و تشویق خدمات مهم ملی به توزیع ترافیک خود، شاهد افزایش ۳ تا ۴ برابری ترافیک این نقاط هستیم.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: تنوع‌بخشی به مسیرهای ورودی اینترنت به کشور، افزایش ۲ برابری ظرفیت اینترنت کشور از ۵.۴به۱۰.۷ و افزایش نقاط حضور بین الملل شرکت زیرساخت از اقدامات مهم برای ارتقا کیفیت و پایداری اینترنت است که باعث شد برخلاف گذشته، قطعی لینک‌های بین الملل، شبکه را دچار مشکل نکند.

زارع‌پور با بیان اینکه بعد از سال‌ها در دولت سیزدهم دوره نوسازی و ارتقا زیرساخت برق مراکز حساس در شبکه مادر ارتباطی کشور نیز در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: تأمین بیش از ۳۰ دستگاه ژنراتور پرظرفیت، دهها UPS و ۵ هزار بلوک باتری برای مقاوم سازی مراکز حساس در مقابل قطع برق از جمله این اقدامات است.

نظر شما