شناسهٔ خبر: 67345622 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حسرت‌برانگیز و تلخ: مفت المپیک را از دست دادیم

صعود به المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال ایران زیاد دشوار نبود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها در فصل ۲۰۲۴ در دور مقدماتی که انتخابی المپیک نیز محسوب می‌شد دیشب به اتمام رسید و تکلیف تیم‌های صعود کننده به المپیک پاریس را مشخص کرد. 

تیم ملی والیبال صربستان در جنگی که با تیم‌های ایران، کوبا و هلند داشت در نهایت توانست سهمیه المپیک را کسب کند و پس از دوازده سال در این تورنمنت معتبر حضور یابد. 

شاگردان ایگور کولاکوویچ با ۲۵۹.۹۷ امتیاز در رنکینگ فدراسیون جهانی در رتبه دهم قرار گرفتند و بالاتر از کوبا، هلند و ایران به المپیک پاریس راه یافتند تا آه و افسوس برای تیم‌هایی مثل ایران باقی بماند. 

تیم ملی والیبال ایران که قبل از آغاز لیگ ملت‌های والیبال با ۲۰۷.۸۲ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار داشت، می‌توانست با کسب فقط پنجاه و سه امتیاز رنکینگی به المپیک پاریس صعود کند. امتیازاتی که به راحتی می‌شد با پیروزی برابر تیم‌های هم رده و یکی یا دو تیم قوی‌تر از خود به دست بیاید که این اتفاق نیفتاد و تیم ملی والیبال ایران پس از دو حضور در المپیک از سومین تجربه آن، محروم شد. 

شاید اگر تیم ملی با یک مربی قدرتمندتر از موریس موتا پائز در لیگ ملت‌ها شرکت می‌کرد، اکنون بلیت المپیک پاریس حالا در جیب بچه‌های تیم ملی والیبال ایران بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما