شناسهٔ خبر: 67345565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قلمه‌گیری حدود ۶۰۰۰ گلدان در تبریز برای کاشت پاییزه

مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی تبریز گفت: با توجه به سیاست سازمان مبنی‌بر خودکفایی در تولید نهال از اواخر بهار، اقدام به سرزنی و قلمه‌گیری حدود ۶۰۰۰ گلدان کرده‌ایم که امیدواریم با همت تلاشگران خدوم فضای سبز گلخانه سازمان، این تعداد را تا زمان کاشت به ۳۰ هزار گلدان برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، بابک دانش پناه صبح امروز _دوشنبه چهارم تیر_ با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای کاهش هزینه خرید نهال و با توجه به آمادگی کاشت تولیدات گلخانه‌ای از اواخر بهار، عملیات قلمه‌گیری از گل‌های موجود آغاز شده است.

وی با بیان اینکه روش ما برای تولید و تکثیر گیاهان، جمع‌آوری و کاشت بذر درختانی است که با منطقه عینالی سازگاری دارند و نتیجه خوبی داده است، افزود: تولید نهال به‌صورت بذر و قلمه‌زنی موجب می‌شود، گیاه با شرایط آب‌وهوایی منطقه سازگاری بیشتری داشته باشد و تلاش می‌کنیم از ظرفیت گلخانه‌های عینالی، بیشتر برای تولید گل‌وگیاه و تکثیر درختان و درختچه‌های مقاوم به آفات و کم‌آبی استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی تبریز تصریح کرد: با توجه به سیاست سازمان مبنی‌بر خودکفایی در تولید نهال از اواخر بهار اقدام به سرزنی و قلمه‌گیری حدود ۶۰۰۰ گلدان کرده‌ایم که امیدواریم با همت تلاشگران خدوم فضای سبز گلخانه سازمان این تعداد را تا زمان کاشت به ۳۰ هزار گلدان برسانیم.

دانش‌پناه گفت: حسب دستور شهردار تبریز مبنی‌بر خرید و کاشت گل‌های رز و نسترن و به بار نشستن گل‌های تولیدی گلخانه‌های سازمان عون‌بن‌علی شهرداری تبریز، عطر، بو و جلوه‌های زیبایی به تفرجگاه عینالی بخشیده است که قدردان همیاری شهروندان و کوهنوردان در حفظ و نگهداری این زیبایی‌ها هستیم.

نظر شما