شناسهٔ خبر: 67345302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان: رای اولی‌ها نقش ویژه‌ای در شور و نشاط انتخابات دارند

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: چهار روز تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و در این بین رای اولی‌ها به واسطه مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه، نقش ویژه‌ای در شور و نشاط انتخابات دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز دوشنبه در آیین شکوه خدمت در مسیر دانایی در جمع رای اولی‌ها اظهار کرد: امروز جشن رای اولی‌ها را داریم که برای نخستین بار در سرنوشت جامعه سهیم هستند و سرنوشت آینده خود را رقم می‌زنند.

وی افزود: بانوان در برخی از کشورها از رای دادن محروم هستند اما در کشور ما به عنوان کشوری متمدن، به بانوان و نوجوانان دارای سن قانونی اجازه رای دادن داده شده است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: همه سرمایه هر خانواده‌ای، فرزندان آن هستند و روز جمعه هشتم تیر روز بسیار خوبی برای والدین محسوب می‌شود چراکه برای نخستین بار فرزندانشان آینده و سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم ما با آگاهی لازم و یک انتخاب شایسته و بدون تعصب پای صندوق رای حاضر شوند، تا فرد اصلح همچون شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی مسیر درست برای پیشرفت کشور را ادامه دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه مردم روز جمعه به عنوان یک روز سرنوشت ساز مردم پای صندوق حاضر می‌شوند و سرنوشت خود را برای چهار سال تعیین می‌کنند، عنوان کرد: کارها و اقدامات رییس جمهور نه تنها در چهار سال بلکه برآیند آن برای سالیان سال نیز در کشور اثربخش است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در رشد و تعالی کودکان و نسل آینده کشور دارد، افزود: این کانون یکی از مراکزی است که در شکل دهی شخصیت فرزندان و آینده این مرز و بوم نقش آفرینی می‌کند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: این کانون بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و دستاوردهای خوبی برای نظام جمهوری اسلامی داشته است و امروز نوجوانان و کودکان ما در محیطی خوب اشتیاق به فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: در کشور ما هر چندسال یک‌بار انتخابات برگزار می‌شود و این انتخابات سرنوشت کشور و آینده مردم این سرزمین را ترسیم می‌کند و برنامه اساسی کشور را رقم می زند.

استاندار همدان تاکید کرد: در یک نقطه عطفی در تاریخ کشور قرار داریم و باید مسیر درستی را انتخاب کنیم، مسیری که موجب پیشرفت شود.

وی با اشاره به اینکه پس از دولت یازدهم و دوازدهم کشور دچار مشکلات زیادی شد، تصریح کرد: به دور از هرگونه نگاه سیاسی زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد همه چیز رها و بی توجهی و سو مدیریت، موجب افزایش قیمت ها و تورم شد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: قیمت بسیاری از کالاها بالا رفت و قیمت خودرو، مسکن، زمین و بسیاری از اجناس تا ۱۰ برابر افزایش یافت اما دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی تلاش کرد قیمت‌ها را ثابت کند.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اوراق قرضه چاپ کرد که بدهی آن نزدیک به ۶۴۰ هزار میلیارد تومان با اصل و سود آن برای دولت شهید رئیسی باقی ماند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه دولت شهید جمهور در جهت رشد و تعالی کشور گام بلندی برداشت، عنوان کرد: رئیس جمهور برای هر استان اعتباراتی را اختصاص داد و ما اعتباری معادل یا نزدیک به اعتبارات ۲۰ سال استان همدان را در سفر هیات دولت جذب کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان ۶۰ هزار متر مربع فضای ورزشی نیمه تمام، تکمیل و ۱۴ زمین، ۴۰ سالن ورزشی و استخر تکمیل شد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه بزرگ همدان، بیمارستان اکباتان، مرکز جامع سرطان، توسعه راه، جاده‌ها و راه آهن کارهای بسیار بزرگی بود که همه آن یادگار دولت سیزدهم است و سال‌ها در استان همدان ماندگار می‌ماند.

وی با اشاره به توسعه دانشگاه‌ها، تکمیل دانشکده‌ها و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در دولت سیزدهم افزود: برای اینکه مسیر خدمات نورانی آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی ادامه پیدا کند باید با یک بینش خاص رییس جمهور آینده را انتخاب کنیم.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رأی استان همدان برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تجهیز و آماده شدند و بیست هزار نفر در استان در برگزاری این انتخابات مشارکت خواهند داشت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هفته جاری هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما