شناسهٔ خبر: 67345132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت ۱۴ حوزه علمیه خواهران در استان لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان گفت: ۱۴ حوزه و مدارس علمی و تربیتی با ۸۰۰ طلبه در حوزه های علمیه خواهران این استان فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران لرستان از حوزه‌های علمیه برادران مستقل و زیر نظر شورای سیاستگذاری و پس از آن مقام معظم رهبری مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۵۰ حوزه علمیه خواهران در کشور گفت: ۱۴ حوزه و مدرسه علمی و تربیتی در سطح ۲، سه و چهار در لرستان فعال است که این سطوح معادل کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتراست.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان افزود: سه حوزه کارشناسی در ۱۰ شهرستان، سه حوزه کارشناسی ارشد در شهرستان های دورود ، بروجرد و خرم‌آباد و یک حوزه دکترا در خرم‌آباد فعال هستند.

موسوی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران از سال ۸۳ ایجاد و پیش از آن به نام جامعة الزهرا فعال بودند، بیان کرد: اکنون ۸۰۰ طلبه درحال تحصیل هستند و تاکنون یک هزار و ۲۱۱ طلبه فارغ‌التحصیل شدند.

وی ادامه داد: ۱۷۰ استاد در حوزه های علمیه خواهران تدریس می‌کنند که ۹۹ درصد آنان توسط خواهران اداره می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام حدود ۴۰۰ نفر خواهر در حوزه های علمیه استان در سال گذشته گفت: تاکنون ۳۵۳ نفر در سال جدید تحصیلی در این حوزه های علمیه ثبت‌نام و این ثبت‌نام تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد.

نظر شما